اختلاف سیاسی نباید اخوت اسلامی احزاب مشروع نظام را خدشه دار کند

حجت الاسلام مهراب صادق نیا روز دوشنبه در گفت و گو با کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار ایرنا حفظ این برادری در جامعه را وظیفه همه افراد، شخصیت ها و احزاب سیاسی عنوان کرد و افزود: احزاب سیاسی حق ندارند به بهانه های سیاسی این اخوت و برادری اسلامی را خدشه دار کنند.
وی با اشاره به اینکه همه احزاب کشور آینده روشنی را برای جامعه و نظام خواهان هستند ادامه داد: اختلاف سیاسی احزاب ناشی از تصورهای مختلف از بهترین روش برای آینده کشور، جامعه و نظام است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری و دفع حداقلی خاطر نشان کرد: جذب حداکثری یعنی به کوچکترین بهانه برادر دینی خود را کنار نزدن و دفع حداقلی نیز به معنای این است که حداقل افراد از دایره اخوت و برادری بیرون بروند.
حجت الاسلام صادق نیا خواستار روحیه پهلوانی و مودت در بین احزاب سیاسی کشور شد و ادامه داد: مهمترین اقدام برای حفظ روحیه پهلوانی در فضای سیاسی این است که اگر کسی غیر از گرایش فکری ما عهده دار مسئولیتی برای خدمت است او را با نقد صادقانه و خیرخواهانه کمک کرده و در راه خدمت رسانی او به مردم ایجاد مانع نکرد و اگر زمانی نوبت گرایش فکری دیگری شد او هم همین رفتار را با او انجام دهد.
وی بیان کرد: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد که این دوران حاصل عملکرد طیف های سیاسی مختلف با گرایش های متفاوتی بوده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این اختلاف ها نباید موجب فراموش شدن دشمن مشترک خارجی شد گفت: از نگاه دشمن همه طیف های سیاسی در خیمه نظام فعالیت می کنند که هدف همه آنها تحقق اهداف عالی نظام و انقلاب است به همین دلیل با همه طیف های سیاسی در حال مبارزه است و در این راه گاه با نزدیکی به یک جریان سیاسی از توان آن طیف علیه جریان سیاسی دیگر استفاده و گاه این موضوع برعکس می شود.
حجت الاسلام صادق نیا خط کشی چپ، راست، اصولگرا و اصلاح طلب را تعابیر عاریتی و موقتی توصیف کرد و اظهار داشت: احزاب کشور باید بدانند دشمنان نظام نه تنها بقای این نظام را نمی خواهند بلکه بقای هیچ کدام از جریان های سیاسی کشور را نیز نمی خواهد و نفی کننده اصولگرایان و اصلاح طلبان هستند.
وی اصولگرایی اصلاح طلبانه و اصلاح طلبی اصولگرایانه را استوارترین راه اعلام کرد و خاطر نشان کرد: اصلاح طلبی بر اساس پایبندی به اصول محقق می شود و از طرفی اصولگرایی نیز بدون اصلاح طلبی ممکن نیست لذا باید احزاب سیاسی از ایجاد اختلاف پرهیز کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه دوری احزاب سیاسی از همدیگر را یکی از عوامل ایجاد اختلاف بین طیف های سیاسی مختلف کشور اعلام کرد و گفت: پیشنهاد نشست های سیاسی ماهانه بین احزاب سیاسی مختلف و بین منتقدان و دولت در ایجاد اخوت و برادری بسیار تاثیر گذار است.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *