سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی: پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰۰ هزار مقاله ISI در سه سال آینده را داریم
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتقای رضایت‌مندی ارباب رجوع در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، رفاهی و تکریم آنان با جدیت مد نظر این دانشگاه بوده و انتظار می‌رود تکریم مراجعان به‌ویژه دانشجویان، سرلوحه کارهای همکاران دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسکانیوز مجتبی علوی فاضل در سیزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت بیان کرد: بحمدالله با تلاشی که از سال‌ها قبل آغاز و اکنون با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۸۷ با ۲۲ رتبه ارتقا به ۱۶۵ رسید، این مهم، دست‌آورد ارزشمند و بزرگ ایران اسلامی و افتخاری برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است که کسب این رتبه حاصل فعالیت حدود ۴۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است که در بحث تولید علم در نمایه جهانی فعال بوده اند.

وی ادامه داد: آمارهای موجود وضعیت مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی در نمایه اسکوپوس را نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی در صدر تولید علم کشور است و با پیش بینی انجام شده، این رشد وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

علوی فاضل افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش تحصیلات تکمیلی را با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سرلوحه کارهای خود قرار داد و بر اساس سیاست‌های قید شده در بخش علم و فن‌آوری که در بند ۲-۲ این سیاست‌ها به آن توجه می‌شود، افزایش ورود دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی انجام شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بالغ بر ۵۰۰ هزار دانست و اضافه کرد: دانشجویان دکتری موظف به تولید حداقل دو مقاله ISI بوده که پیش بینی ما بیش از ۱۰۰ هزار مقاله در دو یا سه سال آینده در دانشگاه است و این به حساب کشور محسوب خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی هدفی به جز خدمت برای مردم کشور را ندارد.

رئیس مرکز امور هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، بیان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب‬ باید سرعت رشد علمی کشور بیشتر شود و با توجه به فعالیت‌های اخیری که در دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم، ان‌شاءالله سرعت رشد علمی مدنظر مقام معظم رهبری تأمین خواهد شد و این رشد علمی از سوی مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور پایش شده و افزون بر مطابقت با استانداردهای جهانی این تولیدات علمی به ثبت می‌رسد.

علوی فاضل با برشمردن دیگر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ممیزی و ارزیابی استانداردهای آموزشی در دانشگاه با حساسیت زیادی در حال انجام است که در این راستا می‌توان به ارزیابی کیفیت رشته‌های تحصیلی و تأمین استانداردهای آموزشی مورد نیاز توجه کرد؛ در این زمینه مرحله اول انجام و در مرحله دوم شانس ادامه فعالیت واحدها در رشته های تحصیلات تکمیلی تضمین استانداردهای آموزشی مورد نیاز است که تأمین عضو هیأت علمی متخصص و مجرب یکی از این موارد است و با جدیت در واحدهای دانشگاهی در حال پیگیری برای فراهم آوردن سطح مورد انتظار است.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی صرفا برای خدمت به مردم ایجاد شد و جامعه هدف آن یعنی دانشجویان، به عنوان ولی نعمتان دانشگاه هستند، بیان کرد: ارتقای رضایت‌مندی ارباب رجوع در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، رفاهی و تکریم آنها با جدیت مد نظر دانشگاه بوده و انتظار می‌رود تکریم مراجعان به‌ویژه دانشجویان عزیز، سرلوحه کار همکاران دانشگاهی قرار گیرد.

علوی فاضل از تسهیلات جدید ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان کشور خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به دانشجویانی که علاقه مند به گذراندن ترم تابستان در شهر محل سکونت خود یا در جای جای کشور اسلامی که بخواهند، ثبت‌نام کنند در شرایط یکسان با دیگر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیلاتی را برای همه دانشجویان اعم از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، علمی – کاربردی، پیام نور و دیگر مراکز علمی کشور فراهم کرده که دانشجویان می‌توانند مانند سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ترم تابستان با دریافت معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل خود انتخاب واحد کنند و شرایط و ضوابط آنان مانند سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و مانند این دانشجویان شهریه پرداخت خواهند کرد و هیچ شهریه اضافه‌ای از آنان اخذ نخواهد شد. این امکان نیز وجود دارد که دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی بتوانند ترم‌های معمولی را نیز مانند روال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی بگذرانند.

دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم گزارشی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه داد و در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظر و پیشنهاد خود را ارائه دادند.

پس از این جلسه علوی فاضل افزون بر بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور در جوار مزار دو شهید گمنام این واحد دانشگاهی بار دیگر با آرمان‌های این شهدای گرانقدر تجدید میثاق کرد.