کسب اولین مقام قهرمانی دانشجویان امیرکبیر در مسابقات جهانی ربوکاپ

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سرپرست تیم های ربوکاپ اعزامی این دانشگاه اظهار داشت: در پایان رقابت های فنی لیگ ربات های انسان نما سایز نوجوان که در روز سوم مسابقات جهانی ربوکاپ صورت گرفت، تیم ربات های انسان نمای دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام اول رقابت های فنی این لیگ شد.
‘سروش صادق نژاد’ یادآور شد: تیم ربات های انسان نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 2015 و در رقابت های این لیگ در کشور چین موفق به کسب مقام دوم جهان شده بود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ربوکاپ در لیگ ربات های انسان نما به سطح بالای مسابقات جهانی امسال اشاره کرد و گفت: مسابقات ربوکاپ 2016 در سطح بالایی در حال برگزاری است، تیم ها اغلب از آمادگی بالایی برخوردارند و تغییرات زیادی در قوانین مسابقات صورت پذیرفته است تا تیم ها در راستای آماده سازی برای هدف ربوکاپ در سال 2050 که انجام بازی فوتبال بین تیم ربات های انسان نما و تیم منتخب انسان ها در رشته فوتبال است، آماده شوند.
وی تصریح کرد: همچنین اعضای هیات رئیسه فدراسیون در لیگ ربات های انسان نما و دیگر اعضای کمیته فنی، نقشه راه علمی این لیگ را تا سال 2050 آماده کرده اند تا با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، ظرف سال های معین، تغییرات عمده ای در سطح برگزاری لیگ انجام پذیرد.
صادق نژاد ادامه داد: تیم های جدیدی برای اولین بار در این مسابقات حضور دارند که نشان از عزم سایر کشورها در راستای توسعه تکنولوژی و نگاه ویژه آنها به امر رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی است و در همین راستا نمایشگاه صنعتی از شرکت های خارجی و داخلی کشور آلمان در محل برگزاری مسابقات برپا شده است تا بازدیدکنندگان با جدیدترین محصولات این شرکت ها در حوزه رباتیک آشنا شوند.
وی همچنین به برپایی بیستمین سمپوزیوم علمی ربوکاپ به منظور بحث و تبادل دستاوردهای علمی این حوزه در حاشیه مسابقات ربوکاپ امسال اشاره کرد.
صادق نژاد خاطرنشان کرد: پژوهشگران ایرانی در زمره بهترین های دنیا در حوزه رباتیک هستند و نگاه ویژه دانشگاه ها، صنعت و دولت، باعث تعالی این رشته در کشور و در نهایت منجر به تبادل ساختاری مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان خواهد شد.
بیستمین مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 با حضور نمایندگانی از 45 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران 10 تیرماه با همکاری فدراسیون جهانی ربوکاپ در لایپزیگ آلمان گشایش یافت و به مدت پنج روز ادامه دارد.
بیش از 200 تیم از دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌های مختلف در این دوره از مسابقات از 45 کشور دنیا حضور دارند و تیم های ایرانی از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تهران، آزاد اسلامی واحد قزوین و ایلچی و دبیرستان فرزانگان تهران، دبیرستان سلام، تیم کاوش و تیم باسط پژوه به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *