میزان حمایت از تشکل های دانشجویی بیش از 2.5 برابر دولت قبل است

سیدضیاء هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: همانگونه که حضرت آیت الله خامنه ای بیان فرمودند، یکی از وظایف اصلی وزارت علوم حمایت از تشکل های دانشجویی است، بر همین اساس نیز تمامی مدیران و مسئولان این وزارتخانه از تشکل های انقلابی دانشجویی حمایت می کنند.
وی افزود: حفظ حقوق عموم دانشجویان و ضرورت های مختلف برای رشد و شکوفایی و بصیرت افروزیی آنان از جمله دیگر وظایف وزارت علوم به شمار می رود.

** نیازمند افزایش تحمل پذیری در نقد هستیم
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: بطور حتم حضور و مشارکت حداکثری گروه های دانشجویی به ارتقای بصیرت سیاسی، اجتماعی و رشد و نشاط آنان کمک می کند و بر همین اساس نیز سعی شده تا در سه سال گذشته با اقدامات مختلف همچون توسعه اردوهای راهیان نور و یا برگزاری کنگره شهدا در این راستا گام برداریم.
هاشمی یادآور شد: وزارت علوم دولت یازدهم همیشه پیگیر مشکلات تشکل های دانشجویی بوده، هر چند که هیچگاه نخواسته ایم که آنان وابسته باشند.
وی تصریح کرد: این اهتمام وزارت علوم بگونه ای بوده که گاهی انتقاداتی را هم که مبتنی بر واقعیت های نبوده را تحمل کرده و میدان داده ایم تا بازگو شود زیرا بر این باوریم که نیازمند رشد و افزایش ظرفیت نقادی در جامعه هستیم.
معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: برخی مواقع دانشجویان اطلاعات دقیقی نداشته اند اما با آنان برخوردی صورت نگرفت؛ بلکه سعی شد تا با ارائه مطالب دقیق و درست آنان را با واقعیت آشنا سازیم.
وی ادامه داد: سعی شده با رویکرد معلمانه اطلاعات لازم را به دانشجویان ارائه دهیم تا آنان با داده های دقیق اطلاعاتی، اشکالات موجود را تحلیل و نقد کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: طی سه سال گذشته همیشه این مجوزها به تشکل ها و دانشجویان داده شده تا نقدهای خود را مطرح سازند.

** تذکر رهبری به نادرستی برخی از ادعاها
هاشمی افزود: طی دیداری نیز که دانشجویان در یک فضای صمیمی و گرم با رهبر معظم انقلاب داشتند، برخی نقدها و تذکراتی را در مورد وزارت علوم مطرح کردند که رهبر انقلاب در برخی از آن موارد متذکر شدند که درست نیست.
وی ادامه داد: برخی دانشجویان اطلاعی ندارند که تمامی برنامه ها و سیاست های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مدون بوده و در اختیار مسئولان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم یادآور شد: دانشجویان اینگونه دیدارهای صمیمی با رهبر معظم انقلاب را بسیار باارزش می دانند و معتقدند باید اینگونه جلسات در صورت امکان افزایش یابد.
هاشمی گفت: وزارت علوم تعامل مناسب و مطلوبی با نهاد مقام معظم رهبری با دانشگاه در راستای افزایش دیدارهای دانشجویی دارد و امیدواریم در سال های آتی این جلسات افزایش یابد.
وی گفت: امیدوارم به سبب اشتیاق دانشجویان برای طرح دیدگاه هایشان نزد رهبر معظم انقلاب و تاکیداتی که ایشان نیز در همین راستا دارند، شاهد افزایش اینگونه جلسات در سال های آتی باشیم.

** اهتمام دولت یازدهم برای تحقق مطالبات رهبری
هاشمی افزود: افزایش آگاهی و سطح بصیرت اجتماعی، دینی و سیاسی دانشجویان همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.
وی گفت: بر همین اساس از ابتدای دولت یازدهم به این امر توجه ویژه ای شده و در برنامه های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است.
معاون وزیر علوم افزود: جلسات مختلفی در معاونت های فرهنگی دانشگاه ها در همین زمینه برگزار شده تا زمینه ساز افزایش آگاهی و بصیرت دانشجویان باشد.
وی ادامه داد: در حوزه دینی نیز فعالیت های گسترده ای داشته ایم تا زمینه برای حرکت دانشجویان در حوزه های دین و عترت فراهم شود.
هاشمی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف ملی و استانی، جشنواره های رضوی، پژوهش های قرآنی، مقاله های علمی و مسابقات مختلف در همین راستا صورت می گیرد.

** تاکید بر کرسی های آزاداندیشی و حضور تمام سلائق
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: وزارت علوم در زمینه افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان نیز کرسی های آزاداندیشی را برگزار می کند و اهتمام جدی برای حضور تمامی تشکل های مختلف دانشجویی در این جلسات دارد.
وی گفت: برگزاری چنین جلساتی زمینه ساز تضارب آرا شده و این گفت وگو ها موجب افزایش توان علمی و رونق بخشی فضای نقادی و تحمل پذیری می شود.
هاشمی افزود: بطور حتم توسعه جریان آزاداندیشی سبب می شود تا دانشجویان تحت تاثیر نظرات انفعالی قرار نگیرند و با شنیدن حرف های مخالف بهترین مسیر را انتخاب کنند.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *