دانلود رایگان سوالات و کلید پاسخ کارشناسی ارشد مجموعه آمار94 – کد1207

دانلود رایگان سوالات و کلید پاسخ کارشناسی ارشد مجموعه آمار94 – کد1207

آمار

دانلود سوالات آمار 94     دانلود کلید پاسخ 94

معرفی رشته آمار :

آمار ریاضی پر طرفدارترین و قدیمی‌ترین گرایش ارشد آمار است. هدف از این رشته تربیت افرادیست که توانایی تجزیه و تحلیل نظری و کاربردی مسائل و مدلهای آمار و احتمال را دارا باشند. آمار ریاضی به لحاظ جامع بودن و در بر گرفتن ویژگی‌های گرایش های دیگر آمار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این گرایش تحقیقات علمی مبتنی بر روش‌های کاربردی در همه زمینه‌ها و بدون هیچ محدودیتی قابل انجام است.در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته ارشد آمار ریاضی، معرفی رشته های ارشد و دکتری آمار (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود

گرایشهای کارشناسی ارشد مجموعه آمار:

رشته آمار در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه دولتي داراي سه گرايش به شرح زير است:

1ـ آمار رياضي            2ـ آمار بيمه «آكچواري»            3ـ آمار اقتصادي و اجتماعي

موقعيت‌ شغلي‌ در ايران:

بيشتر سازمان‌هاي‌ دولتي‌ از آمار براي‌ ارائه‌ ارقام‌ و اعدادي‌ که‌ مربوط‌ به‌ فعاليت‌هاي‌ واحدهايشان‌ مي‌شود، استفاده‌ مي‌کنند و چون‌ اين‌ کار را چندان‌ تخصصي‌ نمي‌دانند به‌ جاي‌ به‌ کارگيري‌ کارشناسان‌ آمار از افرادي‌ بهره‌ مي‌برند که‌ آشنايي‌ مختصري‌ با اين‌ علم‌ دارند. در حالي‌ که‌ اکثر برنامه‌ريزي‌هاي‌ زيربنايي‌ کشور را مي‌توان‌ با استفاده‌ از روش‌هاي‌ پيشرفته‌ آمار انجام‌ داد. البته‌ گمنام‌ بودن‌ علم‌ آمار و کاربردهاي‌ آن‌ در جامعه‌، مانع‌ از جذب‌ فارغ‌التحصيلان‌ رشته‌ آمار نشده‌ است‌ بلکه‌ بسياري‌ از استادان و دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ معتقد هستند که‌ فارغ‌التحصيلان‌ آمار کمتر با مشکل‌ بيکاري‌ روبرو مي‌شوند.

فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ مي‌توانند در سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌، مرکز آمار ايران‌، بانک‌ها، ادارات‌ بيمه‌، مراکز صنعتي‌ و کارخانجات‌ ، واحدهاي‌ آماري‌ وزارتخانه‌هاي‌ مختلف‌ همچون‌ جهاد کشاورزي‌، کار، بهداشت‌، اقتصاد و امور دارايي‌، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي و به‌ طور کلي‌ در هر مرکزي‌ که‌ نياز به‌ جمع‌آوري‌ و تجزيه‌ و تحليل‌ آمار و اطلاعات‌ دارد، مشغول‌ به‌ کار شوند. البته در سال‌هاي اخير اقدامات خوب و مؤثري جهت بالا بردن جايگاه امار در کشور صورت گرفته است به طوري که روز اول آبان ماه در تقويم کشور به عنوان روز ملي آمار و برنامه‌ريزي نام گرفته است و مرکز آمار ايران نيز تمامي دستگاه‌هاي اجرايي کشور را مکلف نموده واحدي جهت انجام امور آماري ايجاد نمايند که اين امر موجب بکارگيري بيشتر فارغ‌التحصيلان اين رشته در دستگاه‌هاي دولتي شده است..

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *