دبیرخانه کتاب سال مهندسی مکانیک 96 آغاز به کار کرد

دبیر کتاب سال مهندسی مکانیک روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار علمی  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا گفت: انتشار کتاب سال مهندسی مکانیک تاکنون سه دوره موفق داشته و به ترتیب در سال های 1392، 1394 و 1395 به چاپ رسیده است.
‘مهدی حبیب الهی’ افزود: اولین و دومین دوره کتاب سال مهندسی مکانیک با همکاری انجمن مهندسان مکانیک ایران و سومین دوره آن با حمایت انجمن مهندسان آمریکا منتشر شد که موضوع دو دوره نخست به معرفی فعالیت های انجمن مهندسان مکانیک ایران اختصاص داشت.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش آموختگان مهندسی مکانیک پس از فراغت از تحصیل، وارد بازار کار می شوند و اغلب در مشاغل خود با مشکلات و چالش هایی مواجه می شوند که به طور مستقیم به حوزه مهندسی مکانیک مربوط نمی شود، از همین رو سعی کردیم در کتاب سال دوره گذشته (سال 95)، طی 10 فصل به تشریح مباحث مرتبط و راهکارهای برخورد با این مشکلات احتمالی از جمله مباحث مالیاتی و قانونی و یا استارتاپ ها بپردازیم و زمینه آشنایی مهندسان مکانیک با این موضوعات را فراهم کنیم.
حبیب الهی، استقبال جامعه مهندسی کشور از انتشار کتاب سال مهندسی مکانیک در دوره های پیشین به ویژه کتاب سال گذشته را چشمگیر و قابل توجه توصیف کرد و گفت: با توجه به این موضوع درنظر داریم در کتاب مهندسی مکانیک امسال نیز به طرح مباحث مرتبط با این حوزه که جنبه کاربردی برای مهندسان مکانیک داشته باشد، بپردازیم.
وی رعایت اصول زیست محیطی را از جمله رویکردهای دبیرخانه کتاب سال مهندسی مکانیک برشمرد و اظهار کرد: در تهیه و انتشار این کتاب از کاغذهای معمول (ساخته شده از چوب درخت) استفاده نمی شود بلکه مطالب روی کاغذهای تهیه شده از پودر سنگ که قابلیت بازگشت به طبیعت را دارا هستند، منتشر خواهد شد.
دبیر کتاب سال مهندسی مکانیک، زمان رونمایی از کتاب سال مهندسی مکانیک سال 96 را همزمان با روز مهندسی (5 اسفندماه 95) ذکر کرد و گفت: این کتاب تا پایان اسفندماه در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه همکاری و مشارکت در تدوین کتاب 96
می توانند به وبسایت رسمی کتاب 96 به آدرس www.asmebook.ir مراجعه کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *