سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین از طریق کمک‌های مالی بلاعوض، پیش خرید یا خرید تضمینی محصولات تولیدی، ارائه وام ها و اعتبارات با بهره پائین حمایت مالی صورت می‌گیرد.
به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، عبد القیوم قلی پوری در همایش توسعه اقتصادی دانش بنیان در حوزه کشاورزی افزود: در جهت صادرات کالا و محصولات با استانداردهای جهانی شرکت‌های دانش بنیان و نیز برقراری ارتباط و تعامل بین‌المللی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.

وی گفت: تلاش بر این است که با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مدیریتی ، بازرگانی، مالی، بازاریابی، حسابداری وحقوقی کارآفرینان دارای ایده های دانش محور را در تبدیل نوآوری‌های فناورانه به محصولات قابل عرضه در بازار و ایجاد کسب و کاری موفق یاری دهیم.

قلی پوری در خصوص نحوه ارائه آموزش‌های لازم و مشاوره های تخصصی افزود: ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای انسانی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلف کارآفرینی و مدیریت کسب و کار درقالب کارگاه ، سمینار و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی صورت می‌گیرد.

اصغر پرتوی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: تاکنون ۱۵ شرکت تعاونی دانش بنیان شناسایی و به بنیاد ملی نخبگان ، مرکز رشد یا پارک فناوری جهت طی روند قانونی و ثبت شرکت معرفی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد سه شرکت دانش بنیان نیز به منظور کشت بافت گیاهی، تولید ارقام مناسب باغی و زراعی، تولید سموم با منشاء گیاهی و تولید و فرآوری گیاهان دارویی به بانک برای پرداخت تسهیلات کم بهره و طولانی مدت با استناد به تفاهم نامه فی مابین وزرات جهاد کشاورزی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده است.

وی از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حمایت از پارک علم و فناوری نیز افزود: اراضی مورد نیاز برای احداث یک واحد گلخانه و تولید گیاهان دارویی به یکی از شرکت‌های دانش بنیان واگذار شده که امیدواریم به زودی این واحد نیز با طی مراحل قانونی و اجرایی به بهره برداری برسد.