همه داوطلبان کنکور 95 مجاز به انتخاب رشته خواهند شد

حسین توکلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: آزمون سراسری سال 95 روزهای پنجشنبه و جمعه 24 و 25 تیر ماه در 369 شهرستان و 467 حوزه امتحانی برگزار می شود.
وی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، داوطلبان علوم ریاضی و فنی و گروه علوم انسانی صبح روز پنجشنبه و گروه هنر بعد از ظهر همان روز باید در سر جلسه آزمون حضور یابند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: همچنین داوطلبان علوم تجربی صبح جمعه 24 تیر ماه و داطلبان گروه زبان های خارجی در بعد از ظهر همان روز آزمون می دهند.
وی ادامه داد: ضروریست داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی در جلسه آزمون ضرورت به سئوالات عمومی اختصاصی مطابق برنامه زمانی مربوطه پاسخ دهند.
توکلی یادآور شد: به داوطلبان توصیه می شود پس از دریافت پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون و کنترل های لازم، در صورتیکه در رابطه به جنسیت، دین، زبان خارجی، معلولیت و بهیار بودنشان، تفاوتی با آنچه که در کارت جلسه وجود دارد، سریعا امروز و یا حداکثر تا فردا(چهارشنبه) به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه های رفع نواقص مراجعه و موضوع را پیگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان باید با توجه به آدرس مشخص شده حوزه امتحانی که در کارت ورود به جلسه آنان مشخص شده، بویژه در شهرهای بزرگ، یک روز قبل از اجرای آزمون حوزه خود را شناسایی کنند تا در روز آزمون با مشکلی مواجه نشوند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای ورود به جلسه آزمون همراه داشتن پرینت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه به همراه اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار الزامی است.
وی افزود: داوطلبان باید فقط چند مداد سیاه پررنگ به همراه پاک کن و مداد تراش در جلسه آزمون به همراه خود بیاورند و از بردن سایر موارد ممنوعه خودداری کنند.

** ساعت و دستبند هوشمند ممنوع است
توکلی افزود: امسال تفاوتی نسبت با سال های گذشته در وسایل همراه داوطلبان داریم و آن هم غیر مجاز بودن آوردن ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و قلم نوری است.
وی ادامه داد: اگر داوطلبی بطور سهوی و یا عمدی به جلسه آزمون این موارد یاد شده را بیاورد به عنوان متخلف شناخته شده و بر اساس آیین نامه با وی برخورد خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان پس از ورود به جلسه آزمون ضرورت دارد با توجه به شماره داوطلبی، کارت ورود به جلسه را با استفاده از تابلوهای راهنمای سالن امتحانی خویش، شناسایی کرده و سپس در صندلی مربوطه مستقر شوند.
وی یادآور شد: سئوالات آزمون دقیقا از همان منابعی است که در دفترچه شماره یک سازمان سنجش عنوان شده و هیچ سئوالی خارجی از کتاب های معرفی شده نیست.
توکلی خاطرنشان کرد: همچنین اگر فصل یا بخشی از کتاب توسط آموزش و پرورش حذف شده باشد، بطور حتم سئوالی از آن مطالب مطرح نخواهد شد.

** افزایش آمار نفرات برتر کنکور از شهرهای کوچک کشور
وی تصریح کرد: سئوالات تستی، چهار گزینه ای و مفهومی است و این امر بدان معناست که اگر داوطلبی فقط کتاب های درسی خود را بخواند، می تواند موفق شود.
توکلی ادامه داد: در سال های گذشته رتبه های برتر کنکور از شهرهای بزرگ کشور بودند اما طی چند سال گذشته این روند تغییر یافته و شاهد افزایش آمار نفرات برتر کنکور از شهرهای کوچک کشور هستیم.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این روند گواه این مطلب است که دیگر داوطلبان نیازی به خواندن کتاب های غیر درسی دیگری ندارند و می توانند با درست خواندن کتاب های درسی خود، رتبه های بالای علمی در کنکور را کسب کنند.
وی افزود: در کنکور سال گذشته 870 هزار و 70 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 796 هزار و 164 نفر در جلسه آزمون حاضر و 81 هزار و 906 نفر نیز غایب بودند.
وی با بیان اینکه اغلب افراد آزمون سراسری سال 94 مجاز به انتخاب رشته شدند، یادآور شد: تعداد 796 هزار و 128 نفر در آزمون سال گذشته مجاز به انتخاب رشته شدند و حدود 37 یا 38 نفر مجاز نشدند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در سال گذشته نیز فقط 574 هزار و 317 نفر انتخاب رشته کردند در حالیکه ظرفیت پذیرش 770 هزار نفر بود.
توکلی ادامه داد: کل پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سال 94 به تعداد 428 هزار 475 نفر بودند و بقیه ظرفیت ها خالی ماند.

** داوطلبان کنکور نگران نباشند
وی گفت: با توجه به ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال 95، داوطلبان با خاطری آسوده و آرامش در جلسه حاضر شوند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *