معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، از پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بر اساس ممیزی رشته محل ها خبر داد.
به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، فرهاد حسین زاده لطفی روز سه شنبه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: دور دوم ممیزی رشته محل های تحصیلی این دانشگاه از دو ماه پیش شروع شده است و هم اکنون در حال بررسی تمام رشته محل های واحدهای دانشگاه آزاد هستیم.
وی اظهار کرد: در مهر سالجاری ظرفیت رشته محل های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی بر اساس این ممیزی تعیین خواهد شد.
حسین زاده لطفی افزود: واحدهایی که توانایی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بهتر و بیشتری دارند پذیرش بیشتری خواهند داشت و اگر واحدی شرایط مناسب جذب دانشجو در این مقطع را نداشته باشد، پذیرش دانشجوی آنها تا حد صفر کاهش خواهد یافت.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد از دو سال پیش طرح توسعه تحصیلات تکمیلی را در دستور کار خود قرار داد که در فاز اول این کار بصورت کمی پیش رفت و در کنار آن باید به توسعه کیفی نیز توجه ویژه بشود.
وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه تشویقی و رکود علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای اولین بار آیین نامه تشویقی و رکود علمی اعضای هیات علمی، تدوین و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.
حسین زاده لطفی گفت: این اقدام نشان دهنده اهمیت بالای توجه به عملکرد اعضای هیات علمی است.
وی گفت: این آیین نامه کامل ترین آیین نامه کشور در نوع خود است و سعی شده از تجربیات سایر دانشگاه ها نیز در تدوین آن استفاده شود.
حسن زاده لطفی با اشاره به وضعیت مطلوب آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد نجف آباد گفت: واحد نجف آباد یکی از بهترین واحدهای ما به حساب می آید و توسعه تحصیلات تکمیلی در آن بسیار خوب اتفاق افتاده است.
وی افزود: در واحد نجف آباد با وجود توسعه موسسات آموزش عالی در سال های اخیر و کاهش رشد جمعیتی در آنها، این واحد دانشگاهی هیچگاه با کاهش دانشجو مواجه نشده است.
شهرستان نجف آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.