مهلت دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور تمدید شد

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور تمدید شد

دکتر ‘حسین توکلی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اینکه ساعت 24 روز گذشته، 23 تیرماه به عنوان آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه داوطبان کنکور 95 تعیین شده بود اما به منظور مساعدت به داوطلبانی که به هر دلیل موفق به دریافت کارت نشده اند این مهلت تمدید شد.
آزمون سراسری سال 1395 از صبح امروز با حضور داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی در حوزه های امتحانی آغاز شده و درحال برگزاری است.
به گفته توکلی، داوطلبان گروه آزمایشی هنر که آزمون آنها در نوبت بعدازظهر امروز، پنجشنبه 24 تیرماه برگزار می شود تا ساعت 11 صبح امروز فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که زمان برگزاری آزمون ها ساعت هشت صبح فردا 25 تیرماه است نیز تا ساعت 18 امروز می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، از کارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت تهیه کنند و داوطلبان گروه زبان های خارجی نیز که آزمون آنها بعدازظهر فردا برگزار می شود تا ساعت 11 صبح فردا برای دریافت کارت ورود به جلسه فرصت خواهند داشت.
به گفته توکلی، تاکنون بیش از 90 درصد داوطلبان آزمون سراسری امسال با مراجعه به سایت سازمان سنجش، از کارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت گرفته اند.
چهل و ششمین آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز در 369 شهرستان و بخش مختلف ایران و همچنین 23 شهر در 19 کشور خارجی آغاز شد.

دریافت کارت ورود به جلسه

برای آزمون امسال 860 هزار و 109 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد هستند و به عبارتی، 59.18 درصد داوطلبان را زنان و 40.82 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.
با احتساب آمار داوطلبانی که برای شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند، تعداد یک میلیون و 14 هزار و 274 کارت ورود به جلسه توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و آزمون نیز برای همین تعداد داوطلب برگزار می شود.
در آزمون گروه علوم ریاضی و فنی آزمون امسال تعداد 162 هزار و 879 نفر ثبت نام کرده اند که 59 هزار و 63 نفر آنها زن و 103 هزار و 816 نفر مرد هستند.
آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز برای تعداد 161 هزار و 500 نفر شامل 101 هزار و 966 داوطلب زن و 59 هزار و 534 داوطلب مرد برگزار می شود.
آزمون سراسری امسال با حضور داوطلبان گروه آزمایشی هنر در نوبت بعدازظهر امروز در حوزه های امتحانی ادامه می یابد.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در نوبت صبح فردا جمعه 25 تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در نوبت بعدازظهر فردا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
نتایج اولیه کنکور امسال در نیمه دوم مردادماه و نتایج نهایی در اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *