برگزاری همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد مرتضوی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: نهاد نمایندگی مقام رهبری همچون سالیان گذشته، مردادماه امسال نیز کنفرانس اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور را برگزار می کند.
وی گفت: محتوای برنامه امسال با شعار ‘از اسلام تا اسلام’ تمرکز و جریان شناسی فرق انحرافی همچون داعش و بحث های نظیر حقوق بشر، اسلام، همزیستی مسالمت آمیز ادیان، جریان شناسی تکفیری در منطقه و دنیا بوده که برگرفته از دو نامه مقام رهبری به جوانان غربی است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری ادامه داد: چالش آینده جهان اسلام بحث اسلام تصنعی و ساختگی همچون القاعده، داعش، جبهه النصره، بوکوحرام و غیره است. حرکتی که هیچ مسلمان و اندیشمند اسلامی نمی تواند آن را بپذیرد.
وی اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان یکی از دفاتری که منتخب رهبری است، زمینه سازی برای رسیدن پیام واقعی اسلام به جوانان است.
در این نشست همچنین علی مقداری دبیر همایش گفت: امسال برای این گردهمایی 217 مرد و 63 زن ثبت نام کرده اند که از قاره های مختلفی چون آسیا و اقیانوسیه 187 نفر، آمریکا و کانادا 16 نفر و اروپا 77 نفر هستند.
وی افزود: ثبت نام کنندگان در مقاطع مختلف تحصیلی پسادکترا 12 نفر، دکترا 233 نفر، فوق دیپلم یک نفر، کارشناس ارشد 29 نفر و کارشناسی پنج نفر بودند.
مقداری با بیان اینکه 10 نفر از این مجموعه انتخاب شدند، اظهار کرد: اولویت با دانشجویانی بود که به تازگی به خارج از کشور برای ادامه تحصیل رفتند و یا دانشجویانی که سال آخر تحصیلشان است.
وی ادامه داد: از مجموع این 100 نفر، 75 نفر برای شرکت در همایش اعلام آمادگی کردند که 30 نفر از آسیا،30 از اروپا و مابقی از سایر کشورها هستند.
مقداری خاطرنشان کرد: حدود 30 مقاله ارسال شده بود که پس از داوری اولیه 15 مقاله واجد شرایط اولیه بوده و 6 مقاله انتخاب شدند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *