معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه پیگیر جذب ۲۰ هزار نیروی جدید از میان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش کنکور ارشد دکترا به نقل از ایرنا، سید محمد بطحایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در جلسه های مختلف با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در این باره توافق صورت گرفته است و هم اینک در انتظار دریافت نامه این سازمان مبنی بر موافقت کتبی با استخدام ۲۰ هزار نیروی جدید هستیم.
بطحایی بیان کرد: این وزارتخانه به دنبال جذب ۱۰هزار نیروی جدید از میان دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است و به طور همزمان، جذب ۱۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان را دنبال می کند.
وی افزود: ۱۰ هزار نیرویی که از میان دارندگان مدرک های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب می شوند دوره ای یکساله را طی می کنند و سال آینده به خدمت وزارت آموزش و پرورش در می آیند.
بطحایی ادامه داد: دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند نیز چهار سال دیگر یعنی در پایان مدت تحصیل، وارد عرصه تعلیم و تربیت می شوند.
این مقام مسئول درباره سرنوشت محاسبه سنوات خدمت معلمان حق التدریس که کمتر از ساعت های موظف، خدمت کرده اند، گفت: این موضوع در جلسه هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بررسی شده است و این سازمان بنا به استانداردهای اداری خود می گوید نمی توان سنوات خدمت معلمان حق التدریس که میزان ساعت های کاری آنها در هفته کمتر از حد مقرر بوده است در زمره سوابق آنها لحاظ کرد.

** ادعای حقوق ۱۰۰ میلیون ریالی معاونان وزارت آموزش و پرورش نادرست است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از معاونان سابق این وزارتخانه گفته است که حقوق دریافتی اش ۲۵ میلیون ریال بوده و حقوق معاونان کنونی این وزارتخانه به ۱۰۰ میلیون ریال رسیده است که این سخن، ادعایی نادرست است.
بطحایی افزود: موضوع فیش های حقوقی نامتعارف در برخی موارد با غرض ورزی ناجوانمردانه ای مورد سوء استفاده قرار گرفت که ادعای چهار برابر شدن حقوق معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم از این گونه ادعاهای نادرست است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش حسرت آمیز معلمان به حقوق های نامتعارف گفت: حقوق و دریافتی معلمان در مقایسه با کارکنان دیگر بخش ها نشان دهنده وجود تبعیض است که از قدیم این گونه بوده است اما این را هم قبول نداریم که این مشکل مزمن را باید تحمل کنیم.
بطحایی ادامه داد: دولت به عنوان بخش حاکمیتی وظیفه دارد که تفاوت دریافتی حقوق بین بخش های مختلف را کاهش دهد و این گونه نباشد که معلمان یک دوازدهم و یک بیستم کارکنان مشابه خود در دیگر دستگاه ها حقوق دریافت کنند.

** کانکس ها جایگزین کلاس های کپری می شوند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی، شمار کلاس های کپری در کل کشور را کمتر از ۱۵۰ کلاس عنوان کرد و گفت: دلیل برپایی کلاس های کپری، نقل و انتقال جمعیتی از منطقه ای به منطقه دیگر است.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید، کانکس ها و اتاق های پیش ساخته در محل برپایی کلاس های کپری مستقر می شوند.
بطحایی همچنین اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در کشور به صورت خشتی، گلی است که بیش از نیمی از این تعداد کلاس در استان سیستان و بلوچستان واقع است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، یک سوم فضاهای آموزشی کنونی کشور در زمره فضاهایی هستند که باید تخریب یا بازسازی شوند و از استانداردهای لازم برای برپایی کلاس های درس برخوردار نیستند که نوسازی این کلاس های درس نیز نیازمند همت بیشتر دولت و خیرین مدرسه ساز است.

** ۱۷۰ هزار کلاس درس وسایل گرمازای استاندارد ندارد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم اینک ۱۷۰ هزار کلاس درس در کشور از وسایل گرمازای استاندارد بی بهره هستند و امیدوار هستیم که در سال تحصیلی جدید بتوانیم نیمی از این کلاس ها را به وسایل گرمازای استاندارد مجهز کنیم و در نهایت در سال تحصیلی ۹۷ -۹۶ همه وسایل گرمازای غیراستاندارد را از مدارس جمع آوری کنیم.

** فعالیت چهارهزار سرباز معلم از مهر ۹۵
بطحایی در قسمت دیگری از مطالب خود با اشاره به توافق وزارت آموزش و پرورش با سازمان نظام وظیفه و ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: بر اساس این توافق، چهار هزار نفر سرباز معلم با مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از مهر ۹۵ برای امر آموزش به دانش آموزان مناطق کم برخوردار و محروم به کار گرفته می شوند.
وی افزود: بهره گیری از ظرفیت سرباز معلمان، خدمات قابل توجهی را در زمینه آموزشی در این گونه مناطق به دنبال دارد.