سازمان سنجش منتظر ابلاغیه سازمان مدیریت برای آزمون استخدامی استجزئیات آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی 95 در عصری که تخصص حرف اول را در سراسر دنیا می‌زند زمان آن رسیده که هر فرد با توجه به تخصصش در یک جایگاه شغلی بنشیند.

علاوه بر آن، موفقیت یا عدم‌موفقیت یک کشور و برنامه‌های پیشرفت آن به منابع انسانی بستگی دارد، پس به‌کارگیری روش مناسبی برای استخدام این نیروها می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به این منظور از اوایل سال ۹۴ آزمون‌هایی با عنوان آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی در سراسر ایران برگزار شد. این روش جدید جذب نیرو می‌تواند به افزایش عدالت در استخدام کمک کند و همچنین باعث رقابتی‌تر شدن فضای استخدامی شود. در این آزمون، تمام داوطلبانی که واجد شرایط اولیه شرکت در آن هستند از فرصتی برابر جهت استخدام در ادارات دولتی برخوردار می‌شوند. این امر در رضایت داوطلبان از آزمون و حس اعتماد در آنها نیز بی‌تأثیر نیست. اگر نگاهی به خبرگزاری‌ها بیندازید خبر برگزاری سومین دوره این آزمون به چشم‌تان می‌خورد. اگر مایل به شرکت در این دوره هستید باید پیش از آن شروط آن را بررسی کرده و درصورتی که واجد‌شرایط بودید با مراجعه به وب سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org در‌ این آزمون ثبت‌نام کنید. ما شما را در جریان بخشی از شروط شرکت در این آزمون و چم و خم آن قرار خواهیم داد.

ویژگی‌ها و مزایای این آزمون چیست؟

این آزمون برای استخدام در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور نیست بلکه برای آن دسته از دستگاه‌های اجرایی است که مجوز استخدام و تأمین اعتبار را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اخذ کرده‌اند. هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام در این آزمون به نسبت آزمون‌های دیگر برای داوطلبان کاهش پیدا کرده زیرا این آزمون مطابق عنوانش یک آزمون فراگیر است، به این معنی که اگر شما بخواهید برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی مختلف خود را محک بزنید لازم نیست چند باره و به‌طور مجزا برای آزمون هر دستگاه اجرایی ثبت‌نام کرده و هزینه کنید، فقط کافی است با یک‌بار پرداخت در این امتحان جامع شرکت کرده و با توجه به رتبه کسب شده و تخصص‌تان نتیجه بگیرید. لازم به ذکر است که در فرایند چنین آزمون فراگیری علاوه بر هزینه، در زمان شما هم صرفه‌جویی می‌شود. یکی دیگر از مزایای این آزمون، یکپارچگی و انسجام در امر اطلاع‌رسانی آن است. شما از زمان اعلام خبر رسمی این آزمون می‌توانید اطلاعات آن را از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت سازمان سنجش کشور پیگیری کنید. این نوع اطلاع‌رسانی باعث می‌شود که تمام افراد واجدشرایط از این آزمون باخبر شده و در آن شرکت کنند که نتیجه آن رقابتی‌تر شدن فضای استخدام است.

افراد واجد شرایط آزمون کدامند؟
یکی از شرایط عمومی شرکت در این آزمون داشتن تابعیت ایرانی است. علاوه بر آن باید به دین اسلام یا یکی از ادیانی که در جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته می‌شود معتقد باشید. درگیر بودن با بیماری‌ای چون اعتیاد و داشتن سوءپیشینه باعث می‌شود که فرد داوطلب نتواند در آزمون ثبت‌نام کند. توجه کنید که داوطلبان مرد حتما باید دوره خدمت خود را گذرانده یا به هر دلیلی از آن معاف شده‌باشند. فرد داوطلب باید از لحاظ جسمی و روانی سالم بوده و توانایی آن را داشته‌باشد وظایفی که به او پس از استخدام محول می‌شود را انجام دهد. تمام شرایط ذکر شده تا به اینجا، شرایط عمومی شرکت در این آزمون هستند و فرد داوطلب باید برای ثبت‌نام شروط اختصاصی شرکت در این آزمون را نیز دارا باشد. برای مثال داوطلبی که در این آزمون شرکت می‌کند باید حداکثر ۴۰ سال داشته‌باشد. تسلط به زبان انگلیسی نیز یکی از شروط اختصاصی مهم در این آزمون است. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک دکتری نیز ازجمله شروط اختصاصی این آزمون است. توجه کنید که معدل کارشناسی ارشد شما باید بالاتر از ۱۶ باشد، علاوه بر آن اگر مدرک دکتری شما با رشته کارشناسی‌ارشدتان مرتبط باشد امتیاز بیشتری نسبت به دیگران خواهید داشت. درنظر داشته‌باشید که آشنایی با فناوری‌های جدید و تسلط بر نرم‌افزار‌های تخصصی رشته‌ تحصیلی‌تان نیز یکی از شروط تخصصی این آزمون است.

منابع آزمون چیست؟
این آزمون شامل سؤال‌های عمومی و تخصصی ا‌ست؛ هنگام شرکت در آزمون هم دو دفترچه با این عناوین در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از این جهت بی‌شباهت به کنکور نیست. منابع سؤالات عمومی شامل مباحثی چون فناوری اطلاعات و به‌ویژه مهارت‌های هفت‌گانه ICDL است که مواردی مثل نرم‌افزار Word، Excel،‌Access و… را دربر‌می‌گیرد. علاوه بر آن زبان و ادبیات فارسی و معارف اسلامی نیز جزء این منابع است که البته داوطلبان اقلیت‌های دینی از پاسخ به سؤالات بخش معارف اسلامی معاف هستند. لازم است بدانید که زبان انگلیسی در حد عمومی برای سؤالات مربوط به این دفترچه کافی است، همچنین باید برای سؤالات هوش و توانمندی‌های ذهنی نیز خودتان را آماده کنید. منابع سؤالات اختصاصی، در حوزه تخصصی آن خوشه شغلی ا‌ست که شما هنگام ثبت‌نام انتخاب کرده‌اید، برای مثال اگر خوشه امور تجارت را انتخاب کرده‌باشید منابع سؤال شما از موادی چون مدیریت بازاریابی جهانی، رفتار مصرف‌کننده، تجارت بین‌الملل و… است یا اگر خوشه کارآفرینی مدنظر شما باشد باید برای سؤالاتی از منابع تئوری‌های کارآفرینی، تحلیل محیط کسب و کار و… حاضر باشید. توجه کنید که تمام خوشه‌های موجود به همراه مواد آزمون در جداولی که در دفترچه‌ راهنمای این آزمون در وب‌سایت سازمان سنجش کشور در اختیارتان می‌گیرد قابل دسترسی است. لازم به‌ذکر است که ضریب دروس اختصاصی و عمومی در این آزمون با یکدیگر مساوی و برابر یک است.

پس از آزمون چه می‌شود؟
تعداد قبولی‌های اعلام شده سه‌برابر ظرفیت است و پس از آن، مصاحبه و گزینش است. ‌ در مصاحبه استخدام، افراد به دستگاه‌های اجرایی‌ای که انتخاب کرده‌اند معرفی می‌شوند. اگر مدارکی معتبر دال بر دارا بودن تجربه کاری مرتبط با شغل یا مدارکی چون آیلتس و تافل داشته باشید هنگام مصاحبه امتیازاتی برای شما درنظر گرفته می‌شود. در این مصاحبه سؤالات روان‌شناختی و سؤالات تخصصی‌تر درباره پایان‌نامه و دوره‌های تحصیلات دانشگاهی‌تان و مواردی تخصصی از رشته تحصیلی‌تان از شما پرسیده می‌شود، در مواردی گفته شده که سؤالاتی به زبان انگلیسی یا در مورد کامپیوتر نیز پرسیده‌ شده‌است. پس از این مصاحبه، افراد با شایستگی بیشتر و امتیازات بالاتر برای گزینش مورد مصاحبه قرار می‌گیرند. اسامی کسانی که مرحله گزینش را هم به خوبی پشت سر بگذارند به‌عنوان قبولی‌های نهایی اعلام می‌شوند که پس از آن مراحل استخدام را شروع می‌کنند.

نحوه ثبت‌نام چیست؟
ثبت نام در این آزمون به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. شما باید در مدت اعلام شده که برای این دوره از روز ۲۸ تیرماه آغاز شده به وب‌سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کنید. پس از پرداخت مبلغی حدود ۲۹ هزارتومان به‌صورت الکترونیکی می‌توانید روند ثبت‌نام را ادامه دهید. برای پر کردن فرم ثبت نام ابتدا باید اطلاعات شناسنامه‌ای خود را مثل نام و نام خانوادگی، محل تولد، شماره شناسنامه، شماره کارت ملی و… را وارد کنید. در قسمتی از این فرم باید رتبه کنکور کارشناسی خود را نیز بنویسید، پس باید مدارک قدیمی خود را نیز دم دست داشته‌باشید. علاوه بر این، مواردی چون سوابق کاری و پژوهشی و میزان تسلط به زبان انگلیسی نیز باید ذکر شوند. قسمتی که شاید مهم‌تر از باقی موارد باشد درج کد خوشه مورد نظر و محل شغل انتخابی شماست که در جدولی در دفترچه در اختیار شما قرار گرفته است. توجه کنید که جدول‌های موجود در این دفترچه با کمک دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور که متقاضی نیرو هستند ایجاد شده‌است. مثلا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های تهران، فارس و…، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وزارت دادگستری و…

در راستای تجمیع و بهینهسازی فرآیند استخدام دستگاههای اجرایی کشور، به حول و قوه الهی، آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور تحت عنوان آزمون استخدامی شهریور ماه ۱۳۹۵ در تاریخ ۱۹/۶/۱۳۹۵ برگزار میشود. در ادامه، توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد. بخش نخست شامل توضیحات و شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی و بخش دوم نیز شامل شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی بوده و شغل محلهای معرفی شده توسط هر دستگاه آورده شده است.

بخش اول- توضیحات عمومی

شرایط عمومی استخدام
– داشتن تابعیت ایران
– تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ویژه آقایان)
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
– داوطلبان نباید از جمله افرادی باشند که به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند .
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.
– داوطلبان استخدام نبایددر زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند .
گواهی پایان طرح و یا معافیت برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های اجباری

گواهی اشتغال به طرح برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره ۱۰۰/۸۵۴

مورخ ۹۳/۷/۱۶ تمدید نموده اند.

گواهی مبنی بر موافقت با انصراف از طرح برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های اختیاری که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع غیر از محل جغرافیایی خدمت میگذرانند.

تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان برگزاری آزمون ۱۳۹۵/۶/۱۹ و محاسبه سن آنها اولین روز ثبت نام ۱۳۹۵/۴/۲۸ میباشد

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد

الف) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزنـدان و همسـر آزادگـان کـه حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضـور داوطلبانـه در جبهـه (فقـط بسـیج سـپاه پاسداران و جهادگران) از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال.
ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحـت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آن ها مسـتلزم ذکـر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولـت اسـتفاده مـی کننـد، نهادهـای انقـلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشتهاند، به میزان مدت خـدمت غیـر رسـمی آنها.

مراحل ثبت نام

۱- تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.
۲- فایل عکس اسکن شده. داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارســال از طریــق برنامـه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۳*۴که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ) – عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰ باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمیباشـد و داوطلبـان لازم اسـت از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند. تبصره
۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳: درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبتنام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کـافی نـت هـا انجـام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگـری بـه جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فـرد بـه عنـوان متخلـف تلقـی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد

پرداخت وجه ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۴/۲۸ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۵/۳ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان واجد شرایط میبایست به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰/۰۰۰ (دویست و نود هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.

– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت بـه ثبـت نـام اقـدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

-متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.

-به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچوجه مسترد نمیگردد.

جزئیات آزمون استخدامی

 استخدام دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور سال ۹۵

خبر ۲ آبان ۹۵: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردرباره زمان برگزاری آزمون، انتشار اطلاعیه پرینت کارت شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش می‌رساند، آزمون مذکور با توجه به خوشه‌های شغلی انتخابی داوطلبان بر حسب مورد، صبح و یا عصر روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ در مراکز استان و برخی از شهرستانها برگزار خواهد شد. اطلاعیه این سازمان درخصوص تاریخ پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون و همچنین شهرستانهای محل برگزاری آزمون در هفته نامه پیک سنجش مورخ ۹۵/۸/۱۰ و ۹۵/۸/۱۷ و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org درج خواهد شد.


 ثبت نام ۲۲۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران جوان: مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت نام بیش از ۲۲۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۲۲۳ هزار و ۳۷۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند و مهلت ثبت نام دیشب به پایان رسید.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش پرورش همزمان با آزمون استخدامی ۱۲ دستگاه اجرایی و ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور روز جمعه ۲۱ آبان جاری برگزار می شود.


 اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید مهلت ثبت‌نام و اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۵

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۵/۷/۱۴ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاههای اجرایی کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش اصلاحات ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته است. لذا داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام در این آزمون هستند با توجه به موارد ذیل می‌توانند حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۲۵/۷/۹۵ نسبت‌ به ثبت‌نام اقدام نمایند. هم‌چنین داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با در نظر گرفتن توضیحات ذیل در صورت علاقه‌مندی می‌توانند تا تاریخ فوق با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

۱- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی تربیت بدنی (کد ۲۶۰۵) :

– مقطع تحصیلی برای کد شغل محلهای ۱۵۱۴۹تا ۱۵۲۵۹ مربوط به رشته تحصیلی تربیت بدنی و علوم ورزشی – کلیه گرایشها (با کد ۳۰۲۸۰) فقط لیسانس و فوق‌لیسانس صحیح می‌باشد. به عبارت دیگر مقطع فوق دیپلم برای این کدشغل محلها حذف می‌گردد.

۲- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی معارف اسلامی (کد۲۵۰۷) :

– رشته تحصیلی علوم قرآن و حدیث (کد ۳۲۲۰۱) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته تحصیلی مجاز برای کدشغل محلهای ۱۷۲۳۷ تا ۱۷۴۴۵ اضافه می‌گردد.

۳- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی مشاوره (کد۲۶۰۶) :

– رشته تحصیلی مشاوره – کلیه گرایشها (کد ۳۲۴۱۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته تحصیلی مجاز برای کدشغل محلهای ۱۷۲۲۶ تا ۱۷۲۳۶ اضافه می‌گردد.

۴- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی هنرآموز ساخت و تولید (کد۲۵۹۲):

– برای کدشغل محلهای ۱۷۶۶۱ تا ۱۷۶۷۴ رشته‌های تحصیلی مجاز اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام حذف، و رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک (کد۳۱۳۳۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید (کد۳۱۱۹۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و مهندسی ماشین ابزار (کد ۳۲۴۱۸) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته های تحصیلی مجاز جایگزین می‌گردند.

۵- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی الکتروتکنیک (کد۲۵۲۸):

– رشته‌های تحصیلی مهندسی برق گرایش مخابرات (کد ۳۱۱۶۸) و مهندسی برق گرایش الکترونیک (کد ۳۱۷۱۲) از رشته‌های تحصیلی مجاز برایکدشغل محلهای ۱۴۴۹۱ تا ۱۴۵۸۱ حذف می‌گردد.

۶- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی آموزگاری (کد۲۵۱۷):

– در کد شغل محل های ۱۴۸۴۷ و ۱۴۸۴۸ و ۱۴۹۸۷ و ۱۴۹۹۱ و ۱۴۶۰۶ و ۱۴۶۰۷و ۱۴۶۱۵ و ۱۴۹۸۷ و ۱۴۷۸۰ ، جنسیت پذیرش به جنس زن اصلاح می‌گردد.
– در کد شغل محل های ۱۴۶۴۱ و ۱۴۶۴۴ و ۱۴۹۷۵، جنسیت پذیرش به جنس مرد اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۴۷۴۳ ، تعداد پذیرش جنس زن به ۶ نفر اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۴۹۲۴ ، تعداد پذیرش جنس زن به ۱ نفر اصلاح می گردد.
– کد شغل محل ۱۴۷۸۸ از فهرست پذیرش در دفترچه راهنما حذف می‌گردد.

۷- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی آموزگار استثنائی (کد۲۶۰۸):

– در کد شغل محل ۱۵۰۶۰، جنسیت پذیرش به زن و مرد اصلاح می گردد.

۸- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی کامپیوتر (کد۲۵۲۰):

– در کد شغل محل ۱۶۹۳۰، جنسیت پذیرش به زن و مرد اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۶۹۴۵، جنسیت پذیرش به زن اصلاح می گردد.

۹- اصلاحات مربوط به دامنه پذیرش کدشغل محل ها :

کدشغل محلشغلخوشه شغلیمحل خدمت
۱۴۶۱۳آموزگارابتداییآموزگارابتداییآذربایجان غربی – میاندوآب
دامنه پذیرش : میاندوآب
۱۶۴۲۴دبیرعربیعربیکرمان – شهربابک
دامنه پذیرش: شهربابک، دهج

– دامنه پذیرش کلیه کدشغل محل های شهرستان رفسنجان به شهرستانهای رفسنجان، انار، نوق، کشکوئیه، فردوس اصلاح می گردد.

۱۰- کلمه دانشگاه از ردیف ۳ و ۸ بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام (شرایط بومی بودن داوطلب) حذف می گردد.

۱۱- با توجه به بند ۷ شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی(مندرج در صفحه ۱۲ دفترچه راهنمای ثبت نام)،داوطلبان ملزم هستند

رشته شغلی مورد نظر خود را با توجه به محل اموزش تعیین شده در پرتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به آدرس : http://cfu.ac.ir/moavenatamozeshi تعیین نمایند.