برجام همکاری های علمی بین المللی را تسهیل کرده است

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حسین سالار آملی در نشست شورای مدیران وزارت علوم افزود: در یک سال گذشته نزدیک به 1500 استاد از کشورهای خارجی برای حضور در سمینارهای علمی و کارگاه های آموزشی به ایران سفر کرده اند که در میان آنها حدود 350 دانشمند ایرانی مقیم خارج از کشور حضور داشته است.
وی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته، 140 پروژه مشترک علمی بین الملی عملیاتی شد و 40 عضو هیئت علمی نیز از فرصت مطالعاتی در مراکز دانشگاهی بین المللی استفاده کردند و برای اعزام 150 دانشجوی دکترا برای فرصت مطالعاتی به آلمان با هزینه مشترک دو کشور توافق شده است.
سالار آملی با تاکید بر تاثیر مثبت برجام بر همکاری های علمی بین المللی کشور گفت: بزودی هیئت های دانشگاهی مهمی از فرانسه، اتریش و آلمان به ایران می آیند و در خصوص تقویت همکاری های علمی دو جانبه با مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها مذاکره می کنند.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی ایران افزود: کشورهای اروپایی به وی‍‍ژه آلمان، ایتالیا و کشورهای چین و روسیه، کشورهای همکار اصلی وزارت علوم در همکاری های علمی و دانشگاهی هستند و کشورهای همسایه مانند عراق، تاجیکستان و افغانستان نیز کشورهایی هستند که ایران می خواهد در رشد آموزش عالی این کشورها سهیم باشد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان خارجی می تواند همزمان سرمایه های کشور را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی افزایش دهد و برای کشور بسیار سودمند باشد.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *