رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اعلام اسامی دانشجویان نمونه به بنیا ملی نخبگان خبر داد.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران کنکوری ارشد دکترا به نقل از جوان؛ گفت: سال گذشته با هماهنگی وزارتخانه های علوم و بهداشت، آیین نامه تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری اصلاح، شفاف سازی و شیوه نامه اجرایی آن تدوین و تصویب شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۴۸ دانشجو در سطح دانشگاهی برتر شناخته شدند، افزود: بعد از بررسی های لازم ۲۷ نفر از وزارت علوم و ۱۳ نفر از وزارت بهداشت (درمجموع ۴۰ نفر) بعنوان دانشجوی نمونه انتخاب و معرفی شدند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: با توجه به این مسئله که سال گذشته دانشجویان نمونه کشوری خواستار امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر شده بودند، در سال جاری این امکان تحت آیین نامه استعداد درخشان با افزایش ظرفیتی که صورت گرفت همچنین جوایز نقدی پیش بینی و به دانشجویان پرداخت شده است.

وی گفت: در مقطع دکتری نیز فرصت مطالعاتی خارج از کشور به مدت شش تا نه ماه با حمایت کامل مالی وزارت علوم به دانشجویان نمونه اعطا شد.

صدیقی یادآور شد: این دانشجویان خواستار استفاده از امکانات بنیاد ملی نخبگان هستند که به نظر ما شرایط لازم را دارند و اسامی آنها به این بنیاد اعلام می شود.