واکنش اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به تحولات کشمیر

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت اتفاقات اخیر کشمیر، خواستار اقدام عاجل نهادهای بین المللی شد.
در این بیانیه آمده است: قتل، کشتار و تجاوز در هر مذهب و آئینی زشت و نکوهیده است انسان، انسان است، خواه در نیس فرانسه، خواه در عراق، سوریه، یمن و خواه کشمیر، کشتار بی رحمانه انسان های مظلوم در کشمیر لکه ننگی دیگر بر تارک انسانیت در عصر معاصر است.
با کمال تاسف بار دیگر شاهد هستیم که شعار حقوق بشر برای مدعیان دروغین آن صرفاً برای پیشبرد منافعشان است و نه دغدغه انسانیت.
در پایان این بیانیه تأکید شده است: اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن محکومیت همه اتفاقات ضدانسانی اخیر، خواستار اقدام عاجل در توقف کشتار مسلمانان کشمیر از طرف نهادهای بین المللی است.
** در جریان درگیری ها بین معترضان و نیروهای امنیتی در کشمیر در چند روز گذشته، 45 نفر کشته و 3100 نفر نیز مجروح شده اند.
این درگیری ها به دنبال قتل برهان مظفر وانی رهبر حزب المجاهدین کشمیر از شنبه هفته گذشته بعد از تشییع پیکر وی در کشمیر آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
نیروهای امنیتی هند جمعه هفته گذشته با دریافت اطلاعاتی درخصوص حضور وانی در نماز جمعه منطقه انانتاگ در ایالت جامو و کشمیر با حضور در منطقه، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
پلیس کشمیر برای کنترل اوضاع از شنبه هفته گذشته ممنوعیت رفت و آمد و تجمع را در شهرهای سرینگر، پولواما، انانتیگ، شوپیان، کوپوارا و کولگام به مرحله اجرا گذاشت.
دولت هند از دو روز پیش برای مهار خشونت ها انتشار هرگونه روزنامه و نشریه را ممنوع و به این ترتیب تمامی کانال های اطلاع رسانی را مسدود کرد و اینترنت و تلفن همزمان با آغاز درگیری ها در کشمیر قطع شده بود.
بیش از سه هزار نیروی کمکی نظامی با افزایش اعتراض ها با اعزام به کشمیر در نقاط مختلف این ایالت مستقر شده اند.
برخی فعالان سیاسی کشمیر با انتقاد از قتل رهبر حزب المجاهدین اظهار کردند شیوه به قتل رساندن این عضو حزب المجاهدین باعث تحریک مردم شد.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68 هزار کشته برجا گذاشته است .
بخشی از خاک کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان است اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از سال 1947 از هند است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *