????مصاحبه با رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد???
?مصاحبه با رتبه ۳ رشته #مدیریت ?

✳️سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟
به نام خدا
با عرض سلام فاطمه سادات جعفری هستم

✳️در کنکور امسال چه رتبه ای کسب کردید و درصد های که اوردین در درس های مختلف چقدر
بوده است؟
به لطف خدا تونستم رتبه ۳ در مدیریت بازرگانی- ۴ مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات- ۵ مدیریت تکنولوژی رو با درصدهای زیر کسب کنم:
زبان ۲۴٫۴۴
مدیریت اسلامی ۴۰
ریاضی و آمار ۹۳٫۳۳
تئوری های مدیریت ۵۱٫۱۱
اقتصاد خرد و کلان ۶۵
تحقیق درعملیات ۵۳٫۳۳
بازاریابی ۷۱٫۱۱
✳️کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهید کرد و به چه دلیل؟
دانشگاه تهران گرایش بازرگانی بین الملل
✳️تقریبا از چه زمانی مطالعه برای آزمون را شروع کردید؟ و روزانه چند ساعت میخواندید؟
دقیقا از ۲۳ شهریور سال ۹۴ مطالعم رو شروع کردم و روزهایی که درس خوندم روزانه به طور میانگین ۵ تا ۶ ساعت مطالعه مفید داشتم و روزهایی که درس نخوندم روی هم رفته یک تا یک ماه و نیم بود که به صورت گسسته سفر بودم.
✳️در طول مطالعه ناامید هم می شدید؟ چه عاملی در درس خواندن شما با انرژی دوباره نقش داشت؟
بله مسلما تو یه بازه زمانی طولانی ترس و اضطراب باعث نا امیدی میشه اما سعی می¬کردم باهاش مقابله کنم اما روی هم رفته امید خیلی زیادی داشتم دلیلش این بود که تو مطالعه کم نمیذاشتم و هرچیزی رو که می¬خوندم بارها مرور می¬کردم این باعث می¬شد اواخر زیاد مطالعاتم رو فراموش نکنم و همین ترسم رو کم می¬کرد از طرف دیگه دائما با برنامه¬ریزی درس می¬خوندم اینجوری اکثر اوقات به سرفصل¬هایی که می¬خواستم می¬رسیدم و اضطراب ساعت مطالعه و این چیزارو نداشتم و از همه مهمتر اینکه ایمان داشتم خدا زحمتامو میبینه و مطابق اون نتیجه هم می¬گیرم. گاهی خسته می¬شدم طبیعتا استراحت لازمه و مهمترین محرک من خوندن مصاحبه¬ها یا پرسش و پاسخ¬های سایت¬های مرتبط با کنکور بود اونجا بود که تلاش بقیرو می¬دیدم و از اینکه ایستادمو و بقیه به جلو حرکت می¬کنن انگیزه می¬گرفتم.
✳️کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته تان کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های
خاصی به داوطلبان دارید؟
برای درس زبان من خودم کار خاصی انجام ندادم و زمانی رو اختصاص ندادم اما می¬تونم توصیه استادم رو به دوستانم بگم که فرمودن زبان رو با تست مطالعه کنید یعنی روزانه چند تست از تست های کنکور سال¬های گذشته رو مطالعه کنید لغات جدید رو از همین تست ها به صورت لایتنری یاد بگیرید و به نظر من این کا رو از اولین روزهای مطالعتون شروع کنید و ادامه بدین و هرگز درسی رو کنار نگذارین چون هر درس تاثیر خودش رو داره.
برای مدیریت اسلامی من یک جزوه خلاصه شده از کتاب آقای پورعزت و کتاب اقای نجاری به صورت ناقص خوندم متاسفانه این درس رو بعد از عید شروع کردم و زیاد براش وقت نگذاشتم اما تست¬های پیش¬بینی کنکور دکترا اقای احسانی هم خیلی کمک کرد. اما توصیه اکید دارم این درس رو جدی بگیرید چون درصدش یه شدت رو به افزایش هست و همراه با بقیه دروس مطالعه کنید.
برای درس ریاضی من کتاب ۲۰۰۰ سوال چهار گزینه ای ریاضیات عمومی نوشته شده توسط امید محمودیان و امیر عرفانیان رو خوندم به این صورت که روزانه ۲۰ تست ریاضی میزدم و بعد از تموم شدن هر دو فصل تست هایی که مشکل داشتم و علامت زده بودم رو مطالعه میکردم تا کاملا مسلط بشم.
درس آمار هم کتاب آقای دکتر رنجبران و جزوه اماری که روی سایت دکتر سپندار قرار داده شده رو مطالعه کردم به همراه تست فراوان از کنکورهای سال های گذشته که در کتاب هست. این درس نیاز به مرور داره و توصیه می¬کنم تمام فصل ها مطالعه بشه هر بار که برمی¬گردید و یک فصل رو مرور می¬کنید مطالب جدیدی رو یاد می¬گیرید که قبلا بهشون بر نخوردید و اگر پایه ریاضی قوی دارین این درس برای بالا بردن درصد ریاضی خیلی موثر در مجموع این دو درس تاثیر خوبی روی رتبه من داشت و بالاترین درصد هم بود.
برای درس تئوری مدیریت من خودم کتاب های دکتر رضاییان و کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی و جزوه دست نویس دکتر پرچ رو مطالعه کردم و کتاب مجموعه سوالات دکتر پرچ رو هم برای جمع بندی بعد از عید مطالعه کردم اما این¬ها زمان خیلی زیادی از من گرفت و نتیجه ای که گرفتم به اندازه تلاشم نبود چون من یک منبع رو که به تازگی سوالات زیادی رو به خودش اختصاص میده نادیده گرفتم به نظر من کتاب دکتر مقیمی رو حتما مطالعه کنید و این کتاب ها رو برای آشنایی با مطالب اول روزنامه وار مطالعه کنید بعد از اون به مطالعه خلاصه ها بپردازید این کار باعث میشه زمان کمتری رو از دست بدین و خلاصه های کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی رو حتما بخونید.
اقتصاد خرد و کلان فقط کتاب های دکتر محسن نظری و مرور فراوان.

برای درس تحقیق در عملیات من کلاس دکتر سپندارند رو شرکت کردم و با اینکه تغییر رشته ای بودم و اصلا با این درس اشنایی نداشتم بعد از همون جلسه اول با توجه به تجربه و توان استادم متوجه شدم میتونه یکی از نقاط قوتم باشه¬، استاد به بهترین شیوه این درس پر حجم رو بیان کردن و کمترین وقت رو از من گرفت اینطور که فقط هفته ای یک روز کلاس میرفتم و قبل و بعدش حدودا یک ساعت مطالعه داشتم و این باعث شد باقی وقتم رو بین سایر درسها تقسیم کنم و از همه مهمتر این بود که استاد اجازه نمیدادن کسی چیزیو یاد نگیره و از کلاس خارج شه یا اینکه حتی بیشتر از ساعت خود کلاس برای تموم شدن کامل مباحث و مرور رفع اشکال این کلاسو برگزار کردن.
بازاریابی مهمترین درس و من برای این درس ابتدا تا فصل ششم ابتدا کتاب دکتر مناجاتی رو می¬خوندم بعد از اون برای حفظ مطالب از فلش کارت های dlm استفاده می¬کردم این به من کمک کرد که با رسیدن به فصل های آخر نیاز به مرور دوباره شش فصل اول نداشتم اما بهترین منبع برای من کتاب دکتر مناجاتی و تست هایی سالهای اخیر بود که بارها این¬ها رو مرور کردم با توجه به اضافه شدن تست ها از کتاب جدیدی به نام مسینگ‌هام که من حتی به درستی اسمش رو هم نمی دونستم توصیه می کنم دوستان وقتی کاملا کتاب دکتر مناجاتی رو به تسلط رسیدن نگاهی به این کتاب بندازن و مطالب تکراری رو تطبیق بدن و مطالب جدید رو حفظ کنن چون من بعضی از تست هایی که مربوط به این کتاب بود رو با تکیه بر کتاب دکتر مناجاتی تونستم پاسخ بدم فقط سر جلسه کنکور فکر کردم و تطبیق دادم.
✳️در مورد رشته ای که قبول شدید بیشتر بگوئید. آینده رشته تان را چطور می بینید؟
راستش علت تغییر رشته من طبیعتا به علاقم و تواناییم بر میگرده، هر انسانی یک سری علایق داره ک متاسفانه زمان انتخاب رشته کارشناسی من به این موضوع و حیطه شغلی آیندم اصلا توجه نکردم اما بعد این موضوع برام روشن شد که بعد انسانی مدیریت واقعا منو جذب خودش میکنه با خوندن چند تا از کتابا راحت فهمیدم که راهی ک رفتم اشتباه بوده و همین بی علاقگی عامل همه شکستام و یه دوران کارشناسی و معدل نه چندان خوب شده!
✳️ممنونم از اینکه برای دوستانتان وقت گذاشتید. در نهایت چیزی هست که میخواستید بگویید و ما از شما نپرسیدم؟
دوران کنکور دوران آسونی نیست اما با فکر کردن به نتیجه و توکل به خدا می¬تونه سخت هم نباشه بلکه شیرین هم باشه چون این شما هستین که تصمیم می گیرین از نعمتی که خدا بهتون داده استفاده کنین و حداقل مطمئن باشین از بخشی از تواناییتون رو به کار گرفتین من برای اولین بار تو زندگیم امیدوار شروع کردم امیدوار و با قدرت جلو رفتم و اولین موفقیتم رو همون روز کنکور دیدم. امیدوارم همگی موفق باشین