نشست روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد به کار خود پایان داد

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، در بخشی از این قطعنامه که در چهار بند تنظیم شده، آمده است: از آنجا که تصویب برنامه ششم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور تاکید دارند که سیاست های کلی نظام سلامت و سیاست های ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت در این برنامه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
در بند دیگر این قطعنامه تاکید شده است: دستاوردهای بی شمار طرح تحول نظام سلامت در چند ماه اخیر تحت تاثیر عدم تخصیص به موقع اعتبارات مصوب، محدودیت منابع مالی و بدهی سنگین سازمان های بیمه گر به بیمارستان ها قرار گرفته که این امر ادامه خدمتگزاری مطلوب را با چالش های جدی مواجه ساخته است لذا باید در این زمینه چاره اندیشی گردد.
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در مراسم پایانی نشست مزبور به خبرنگار ایرنا گفت: نشست دو روزه روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در قالب هفت کارگروه با هدف بررسی چالشها و مشکلات حوزه سلامت و ارائه راهکارهای مربوطه برگزار شد.
دکتر طاهر موهبتی افزود: کارگروههای برگزار شده شامل بهداشت، آموزش، تحقیقات و فناوری، توسعه و منابع مالی، فرهنگی، دانشجویی و غذا و دارو بود.
وی تاکید بر سیاستهای کلی نظام سلامت و سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، ارتقای خدمات سلامت، مشتری مداری و عزم جدی وزارت بهداشت در خدمات رسانی را مهم ترین محورهای نشست روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور عنوان کرد.
نشست مزبور از روز چهارشنبه هفته جاری مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *