در پی تماس برخی دانشجویان با ایسنا مبنی بر اینکه با وجود ارائه درخواست وام ویژه دکتری،این وام توسط دانشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود،معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: این گروه از دانشجویان می‌توانند مستقیما به صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند.

سیدفردین تقی‌زاده در گفت‌وگو با  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، با بیان اینکه اعطای وام ویژه دکتری از اواسط سال ۹۳ توسط بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، افزود: دانشجویان بعد از سپری کردن امتحان جامع و تصویب پروپزال (طرح پیشنهادی) می‌توانستند از این وام بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه وام ویژه دانشجویان دکتری تا پایان سال ۹۴ به صددرصد متقاضیان اعطا شده است، گفت: در واقع همه دانشجویانی که از طرف دانشگاه‌ها به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شدند وام ویژه دانشجویان دکتری دریافت کردند و هیچ درخواستی بی‌پاسخ نمانده است.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: چنانچه دانشجویی ادعا دارد که درخواست خود را به دانشگاه اعلام کرده اما وام را دریافت نکرده است قطعاً این درخواست از طرف دانشگاه به صندوق رفاه دانشجویان ارسال نشده است. لذا این دانشجویان باید برای دریافت وام خود مستقیماً به صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند.

تقی‌زاده از تغییر شرایط اعطای وام ویژه دانشجوی دکتری خبر داد و گفت: براساس سیاست وزارت علوم وام ویژه دانشجوی دکتری به دانشجویان سال اول و سال دوم که هنوز در امتحان جامع نیز شرکت نکرده‌اند، اعطا خواهد شد. اجرا کردن چنین تصمیمی نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه است و با توجه به اینکه تامین این بودجه توسط دولت امکان‌پذیر نیست قرار شد این مبلغ از طریق یکی از بانک‌های عامل انجام شود.

وی ادامه داد: بر این اساس وام پرداختی توسط بانک عامل از دانشجویان دریافت نخواهد شد و دانشجویان فقط کارمزد پرداخت خواهند کرد. در این راستا با بانک‌های مختلفی رایزنی شده و با دو بانک به نتیجه رسیده‌ایم که پس از جمع‌بندی اسامی آنها اعلام می‌شود. قرار است تا پایان مردادماه تفاهمنامه منعقد شود و امیدوارم بتوانیم از مهرماه وام ویژه دانشجویان دکتری را پرداخت کنیم.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه مبلغ وام ویژه دانشجویان دکتری ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: این وام به دانشجویان روزانه، غیربورسیه و غیرشاغل پرداخت می‌شود.