وزیر علوم: کار مشترک و میان رشته ای نیاز امروز کشور است

به گزارش روز دوشنبه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی در مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، به روند توسعه علوم اشاره کرد و افزود: در قرن بیستم، شناخت ژنوم انسان مطرح بود و قرن بیست و یکم، علوم شناختی مغز و توانمندی های مغزی در اولویت مطالعات علمی قرار دارد و کشور ما هم باید با جدیت تحقیقات توسعه ای خود را در این زمینه دنبال کند.
وی با اظهار خرسندی از اینکه در دانشگاه های ما رشته های میان رشته ای متعددی تدریس می شود گفت: یک مدل توسعه همگرا هم این است که در دانشگاه های جامع این رشته ها در کنار هم قرار گیرند و کار را پیش ببرند.
فرهادی تأکید کرد: مهم این است که محققان در همه رشته های مختلف دورهم جمع شوند و لازمه این کار، تعامل بین دستگاه ها و ایجاد ساز وکار تعاملی است و وزارت علوم نیز در این عرصه پیشگام است.

** افتتاحیه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر برگزار می شود
مراسم افتتاحیه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در بخش پسران با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از ساعت 20 روز سه شنبه 12 مرداد، در استادیوم ورزشی 22 بهمن پردیس دانشگاه فردوسی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، نمایش تازیانه بهرام از شاهنامه فردوسی، حمل و اهتزاز پرچم، رژه ورزشکاران، حمل و روشن شدن مشعل بازی های سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در بخش پسران از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه این دوره از المپیاد است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *