رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه یکی از رشته‌های جدید دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۹۵ رشته «دکتری ادبیات حماسی» است، گفت: این رشته جدید نتیجه برگزاری کنگره سربداران در سبزوار است.
به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جواد حدادنیا، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، ۱۲ مرداد در آستانه روز خبرنگار به همراه جمعی از مسئولان این دانشگاه در نشست خبری، اظهار کرد: وظیفه مسئولان این است که در مسائل مربوط به حوزه خودشان برای افکار جامعه و فرهیختگان جامعه پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه پاسخگویی نقص نیست و اگر در جایی مشکلی وجود دارد باید برای حلش اقدام شود، عنوان کرد: وظیفه خبرنگار انتقال مطالب با صداقت و درستی و در قالبی صحیح برای مردم است.
حدادنیا افزود: رسانه صادق، رسانه‌ای است که نقاط قوت، توسعه و پیشرفت را با صداقت کامل منتقل می‌کند، همانگونه که باید نقاط ضعف پوشش دهد و با صداقت انعکاس دهد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه دانشگاه خوب دانشگاهی است که با ساختارهای درست ۱۰ درصد اعتبارات خودش را برای پژوهش اختصاص دهد، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۲ و قبل از آن، بودجه پژوهش در این دانشگاه کمتر از یک درصد بود که با تغییرات جدید در حال حاضر به هشت درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: بودجه‌ای که سازمان مدیریت در بخش فرهنگی برای ما در نظر گرفته است، تقریبا یک درصد است ولی در اعتبارات دانشگاه بودجه فرهنگی ۲,۵ درصد نظر گرفته شده است.
حدادنیا با اظهار اینکه با اضافه کردن بودجه اعتبارات جاری به این بودجه می‌توانیم امیدوار باشیم، بودجه فرهنگی از ۲,۵ درصد عبور کند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با اضافه شدن بودجه اعتبارات متمرکز که جدا از اعتبارات دانشگاه است، بودجه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۱۳۹۵ از مرز شش درصد عبور کند.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه یکی از رشته‌های جدید دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۹۵ رشته «دکتری ادبیات حماسی» است، گفت: این رشته جدید نتیجه برگزاری کنگره سربداران در سبزوار است که از اول مهر با پذیرش سه دانشجو در دوره دکتری آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی این دانشگاه راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری است که امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم، قبل از ورود دانشجویان جدید در مهرماه آغاز به کار کند.