نظرسنجی درباره ادغام کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

بر اساس نظر سنجی به عمل آمده توسط خبرگزاری ایسنا درمورد ادغام آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری،بیش از 50 درصد مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی، مخالفت خود را با این طرح اعلام نمودند.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس این نظر سنجی که با مشارکت تعداد 5473 نفر از مخاطبان صورت گرفت،46.37 درصد مخاطبان موافق و 53.63 درصد مخاطبان مخالف اجرای این طرح بودند.

به گزارش ایسنا،پیش از این کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تصویب کرد و به دنبال آن نظرات موافق و مخالف زیادی از سوی جامعه دانشگاهی درمورد ابعاد و پیامدهای احتمالی آن، مطرح شد.

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود کلیات طرح 6 ماده‌ای و یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را با 104 رأی موافق، 71 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع تصویب کردند.

این طرح قرار است نحوه پذیرش دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و به خصوص مقطع دکترا را ساماندهی کند. همچنین تجمیع آزمون‌های ورودی دانشگاه از جمله مواردی است که در این طرح به آن اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *