آرمین پَیاب.

✳️در کنکور امسال چه رتبه ای کسب کردید و درصد های که اوردین در درس های مختلف چقدر
بوده است؟

رتبه ۸۳ کنکور کارشناسی ارشد شهرسازی.
به علت تغییر ساختار سوالات کنکور ۹۵ درصدهای امسال در دروس متفاوت کمی با فاصله بوده.
زبان: ۰
مباحث عمومی شهرسازی: ۶۴
مبانی برنامه ریزی شهری: ۵۰
تاریخ شهر و شهرسازی: ۳۸
آمار و فنون برنامه ریزی: ۴۵

✳️کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهید کرد و به چه دلیل؟

دانشگاه تربیت مدرس تهران.
به علت سطح علمی بالا و پژوهش محور بودن و همچنین خروجی های کارآزموده و رضایت دانشجویان فارغ التحصیل سالهای گذشته به نسبت دانشگاههای دیگه در این رشته.

✳️تقریبا از چه زمانی مطالعه برای آزمون را شروع کردید؟ و روزانه چند ساعت میخواندید؟
رشته شهرسازی رشته ای تحلیلی و مفهومی است، به همین علت نیاز به مطالعه مستمر دارد که من از تابستون سال گذشته بطور مستمر و پیوسته تا روز کنکور با برنامه ریزی دقیق و اراده قوی آغاز کردم.
زمان مطالعه در دوره های مختلف قطعاً فرق داره، طبیعتاً هرچه به زمان برگزاری آزمون نزدیک میشیم بآید زمان مطالعه افزایش پیدا کنه، من از تابستون میانگین ۴ ساعت آغاز و دوره پاییز به ۷ الی ۹ ساعت و در دوره زمستون ۸ الی ۱۰ و دوره بهار از ۹ الی ۱۲ ساعت متغیر بوده است.

✳️در طول مطالعه ناامید هم می شدید؟ چه عاملی در درس خواندن شما با انرژی دوباره نقش داشت؟
هیچوقت ناامید نشدم چون هدفم بزرگ بود و میدونستم برای دست یابی به هدف بزرگ باید متناسب با اون هدف تلاش کرد، اما گهگاهی از نظر جسمی و ذهنی خسته میشدم که با برنامه ریزی هفتگی، زمانی هم برای تفریح و استراحت مغز درنظر میگرفتم. بعبارتی تموم تلاشم و میکردم تا هیچ مانع و مشکلی سد راهم نباشه و بتونم راحتتر تو این مسیر حرکت کنم.

✳️کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته تان کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های
خاصی به داوطلبان دارید؟

راستش منابع که خیلی زیاده ( حدود ۲۵ تا ۳۵ کتاب) اما بطور یکپارچه در فایل پی دی اف تهیه کردم که در صورت تمایل میتونم دراختیار بزارم.
اما توصیه های لازم برای هر درس
زبان: از تابستون شروع کنن دوستان حتماً و خودشون و با زبان آشتی بدن و سعی کنن تا حد متعادلی از زبان بهره ببرن.
مباحث عمومی شهرسازی: همینجور که از اسمش هم مشخصه “مباحث عمومیه”؛ ینی حجم مطالب این قسمت خیلی زیاده و بچه ها باید کتابارو دقیق بخونن. برای درصد بالا زدن این قسمت فقط خوندن منابع کافیه (ینی کسی منابع و بخونه میتونه سوالاشو بزنه، چون متاسفانه داوطلبین منابع این قسمت و کامل نمیخونن)
مبانی نظری برنامه ریزی شهری: یه توصیه جدی برای این قسمت که بچه ها حتماً حتماً حتماً برای مبانی نظری کتاب بخونن (خلاصه نه، جزوه نه) فقط کتاب و در کنارش کتابها خیلی دقیق و بادقت خونده بشه، چون سوالاتش مفهومی و سخت هستن.
تاریخ شهر و شهرسازی: برای تاریخ توصیه میکنم کتابار و بصورت داستان بخونن و و حتماً بعد خوندن کتاب تست همون مطلب و بزنن.
آمار: درس و بحث شیرین آمار، توصیه میکنم داوطلبین آمار و دقیق ، بالذت،دائم مطالعه کنند. چون آمار درسی است که رتبه میاره، اگه تو شهرسازی میخوایین رتبه بیارین، حتماً آمار و خوب کار کنید.
یه توصیه بسیار مهم: درس زبان و آمار هر روز بصورت پیوسته باید تکرار بشن، ینی داوطلبین هر روز یک وعده زبان (۱ساعت) و یک وعده آمار (۲ساعت) خونده بشه.

✳️در مورد رشته ای که قبول شدید بیشتر بگوئید. آینده رشته تان را چطور می بینید؟

رشته شهرسازی چون رشته جدید و نوپائی است و اینکه در تمامی مسائل روز دنیا به مشکلات و مسائل شهرسازی برخواهیم خورد، پس میتونه رشته خوبی برای علاقمندان باشه چون رشته بروز و جالبیه.
بازار کار برای رشته شهرسازی وجود داره، البته برای کسانی که علاقه و تجربه کاری دارند. در رشته شهرسازی مهم نیست کجا درس خوندین مهم اینه که چی بلدین؟

✳️ممنونم از اینکه برای دوستانتان وقت گذاشتید. در نهایت چیزی هست که میخواستید بگویید و ما از شما نپرسیدم؟
همچنین ممنون از شما، فقط اینکه عزیزان بیاد داشته باشید هیچ میانبری وجود ندارد. برای کسب رتبه برتر باید بهترین باشید و به مفاهیم تسلط پیدا کنید.
به امید فرداهای روشن.
آرمین پَیاب.