لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشکده خبر با توجه به تأکید وزیر فرهنگ

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از روابط عمومی کانون دانش آموختگان دانشکده خبر، علی جنتی روزگذشته(شنبه) در آیین نخستین جشن فارغ التحصیلی ادوار مختلف دانشکده خبر، به روز رسانی مهارت و دانش خبرنگاران را یکی از برنامه های جدی وزارت فرهنگ در حوزه رسانه ها برشمرد که به گفته وی به کیفیت هرچه بیشتر فضای رسانه ای کشور کمک خواهد کرد و با تعامل با دستگاه های ذیربط برنامه ریزی و اجرا می شود.
جنتی همچنین در سخنان خود با تجلیل از جایگاه و نقش دانش آموختگان دانشکده خبر در سپهر رسانه ای، حمایت از این دانشکده را ضروری شمرد.
کانون دانش آموختگان دانشکده خبر با توجه به تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن فارغ التحصیلی ادوار این دانشکده مبنی بر لزوم استمرار مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده خبر، حمایت و برقراری دوباره این مقطع را خواستار شد.
دانشکده خبر از دو دهه پیش در رشته های مختلف مقاطع کاردانی و کارشناسی به تربیت نیرو می پردازد و تاکنون در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز دو دوره کارشناسی ارشد خبرنگاری بین الملل دانشجو پذیرش داشته است.
پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خبرنگاری بین الملل در دانشکده خبر فقط در سال های 92 و 93 انجام شد.
رشته خبرنگاری بین الملل، از رشته های تحصیلی «بین رشته ای» است که با توجه به اهمیت حضور در عرصه های بین المللی و دیپلماسی رسانه ای، تداوم وجود چنین گرایشی را در عرصه رسانه کشور ضروری ساخته است.
نخستین جشن فارغ التحصیلی ادوار بیست سأله دانشکده خبر به همت کانون دانش آموختگان دانشکده خبر با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استادان روزنامه نگاری و دانش آموختگان در تالار ایوان شمس برگزار شد.
اکنون بیش از 2500 دانش آموخته از دانشکده خبر در عرصه های مختلف رسانه کشور فعالیت می کنند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *