آزمون دکتری مجموعه شهرسازی کد ۲۵۰۳

آزمون دکتری مجموعه شهرسازی

کارنامه و درصد های رتبه 2 کنکور شهرسازی برنامه ریزی شهری سال 1393 آزمون دکتری مجموعه شهرسازی کد ۲۵۰۳

آزمون دکتری مجموعه شهرسازی کد ۲۵۰۳

الف) زبان انگلیسی

ب) استعداد تحصیلی

ج) دروس پایه شامل: ۱- مبانی نظری برنامه‌ریزی و طراحی شهری و منطقه‌ای، ۲- روش‌ها و شیوه‌های برنامه‌ریزی و طراحی شهری و منطقه‌ای.

مجموعه برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (تمامی گرایش‌ها)،

شهرسازی، مدیریت شهری، طراحی شهری، معماری، برنامه‌ریزی و طراحی محیط، مدیریت محیط زیست، گرایش‌های جغرافیا، برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای

مشاوره آزمون دکترای رشته شهرسازی

طبق اطلاعات مستخرجه  در آخرین کنکور برگزار شده ، تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری سراسری شهرسازی 1631 نفر بوده است. از این میان آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه  10 و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها 19 بوده است.

ظرفیت قبولی دکتری رشته شهرسازی نیز حدودا 35 نفر بوده است.منابع درسی این رشته به راحتی از طریق افزودن به سبد خرید که در مقابل هر بسته قرار گرفته است،امکانپذیر است.برای مطالعه تجربیات رایگان قبول شدگان آزمون دکتری رشته شهرسازی  نیز کافیست از منوهای بالا به منوی خدمات رایگان سایت مراجعه فرمائید.

فارغ التحصیلان کدام رشته ها میتوانند درکنکور دکترا رشته  شهرسازی شرکت کنند؟

مطابق اعلام سازمان محترم سنجش، فقط داوطلبان فارغ التحصیل از رشته های برنامه ریزی شهری منطقه ای و مدیریت شهری(کلیه گرایشها)،شهرسازی،مدیریت شهری،طراحی شهری،معماری،برنامه ریزی و طراحی محیط،مدیریت محیط زیست،گرایشهای جغرافیا و برنامه ریزی توسعه منطقه ای میتوانند در کنکور PhD شهرسازی  شرکت نمایند.

رشته شهرسازی از سال 1378 به عنوان یک رشته مستقل در میان رشته های دانشگاهی مقطع کارشناسی کنکور ریاضی- فیزیک تأسیس شد. پیش از آن پذیرش دانشجو در رشته برنامه ریزی شهری تنها در مقطع کارشناسی ارشد با تغییر رشته از رشته معماری صورت می­پذیرفت.

 

رشته شهرسازی به منظور ایجاد حلقه واصل رشته های عمران، معماری، اقتصاد، جامعه شناسی و تمام علوم مرتبط به مسائل شهری ایجاد گردید و در واقع پرکننده فضای خالی سیاستگزاری و هماهنگی علوم فنی و انسانی در پروژه های شهری می­باشد. دانش آموختگان رشته شهرسازی و خصوصاً کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و طراحی شهری، توانایی طراحی سکونتگاهها و تهیه و ارزیابی طرحها و برنامه های شهری در قالب طرحهای جامع شهری، طرحهای تفصیلی، طرحهای جزئیات شهری، طرحهای آماده سازی زمین و خلاصه تمام طرحهای مربوط به سکونتگاههای انسانی را خواهند داشت.

 

علاوه بر این تهیه و ارزیابی طرحهای کلان منطقه­ ای و ملی مانند طرح آمایش سرزمین، طرح کالبدی ملی و طرحهای منطقه ای، استانی و سکونتگاههای روستایی از تواناییهای دانش آموخته رشته شهرسازی خصوصاً در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد، انتخاب گرایشهای رشته شهرسازی در کنکور هنر صورت می­پذیرد که به دو رشته “طراحی شهری” و “برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مدیریت شهری” تقسیم می­شود. از سال 1391 رشته “برنامه ریزی شهری و منطقه ای” به سه گرایش “برنامه ریزی شهری”، “برنامه ریزی منطقه ای” و “مدیریت شهری” تقسیم گردیده است که البته هر سه گرایش دارای یک کد و آزمون مشترک بوده و تنها در زمان انتخاب رشته به صورت سه گزینه مطرح می­گردند.

آزمون رایگان مباحث عمومی شهرسازی ویژه کنکور ارشد و دکتری شهرسازی -طراحی و برنامه ریزی شهری

آزمون رایگان مباحث عمومی شهرسازی ویژه کنکورارشد شهرسازی -طراحی و برنامه ریزی شهری

http://online-test.kunkori.ir/index.php?test_id=6

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *