ثبت نام دانشگاه پیام نور براساس سوابق تحصیلی آغاز شد

به گزارش روز شنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، علاوه بر داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی شده اند و متقاضی شرکت در رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی هستند، تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 ثبت نام کرده ولی در جلسه آزمون غایب بوده اند نیز می توانند در رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نورثبت نام کنند.
همچنین متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 95 ثبت نام نکرده اند، نیز می توانند در رشته های تحصیلی آزمون سراسری 95 که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت خواهد گرفت، انتخاب رشته کنند.
انتخاب رشته بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، منحصرا به صورت اینترنتی و از امروز (شنبه 23 مرداد ماه) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود و تا 28 مرداد ماه ادامه دارد.
متقاضیان برای اطلاعات تکمیلی درخصوص رشته های بدون آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

** صدور مجوز قطعی برای 20 رشته کارشناسی ارشد در پیام نور
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از صدور مجوز قطعی برای 20 رشته کارشناسی ارشد خبر داد.
ابوالفضل فراهانی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در 20 رشته مقطع کارشناسی ارشد برای استانهای مختلف شده است، افزود: این مجوز در گروه های مختلف علمی اعم از فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه از شورای گسترش آموزش عالی اخذ شده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: سایر تقاضاهای دانشگاه برای بررسی و صدور مجوز رشته نیز در دست پیگیری است و به زودی تعداد بیشتری مجوز رشته در مقطع کارشناسی ارشد از شورای گسترش اخذ و امکان پذیرش دانشجو برای این رشته ها نیز فراهم خواهد شد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر تلاش و اهتمام همه جانبه استان ها و مراکز دانشگاه پیام نور در معرفی قابلیت ها و توانمندی های این دانشگاه تصریح کرد: در جریان پذیرش دانشجوی سال 95، همه استان ها و مراکز دانشگاه پیام نور اهتمام و تلاش همه جانبه ای را صورت خواهند داد تا بتوانند جنبه هایی از قابلیت های این دانشگاه را که تاکنون برای آحاد جامعه، ناشناخته مانده است، به جامعه معرفی کنند تا مشتاقان و علاقه مندان به تحصیل بتوانند ازمزیت های این دانشگاه برای شروع تحصیل در مقاطع مختلف بهره مند شوند.
فراهانی یادآور شد: دانشگاه پیام نور با برخورداری از ویژگی های خاص، امکانات متمایزی برای ادامه تحصیل گروه شاغلین و کسانی که به هر نحو با محدودیت هایی برای حضور تمام وقت مواجهند، فراهم می آورد و شایسته است آن طور که در شأن این دانشگاه است، به مخاطبان و علاقه مندان معرفی شود.

** بازدید هیات دانشگاهی آلمانی از دانشگاه تهران
هیاتی بلند پایه از وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان از دانشگاه تهران بازدید و با مسئولان این دانشگاه گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، اعضای یک هیات آلمانی به سرپرستی فلکر ریکه معاون و مدیرکل اجرایی همکاری های اروپا و بین المللی آموزش و پژوهش وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان از آزمایشگاه های تخصصی پردیس علوم دانشگاه تهران بازدید کردند.
در این بازدید نمایندگانی از سرویس تبادلات فرهنگی آلمان DAAD، انجمن هلم هولتز، انجمن لایب نیتز نیز این هیات را همراهی کردند.
در این بازدید دو طرف درباره توسعه همکاری های علمی، پروژه های مشترک تحقیقاتی، بهره گیری از امکانات آزمایشگاهی، ایجاد دوره های مشترک و تبادل محقق و انتقال تجربه و اجرای برنامه های مشترک علمی و بین المللی تبادل نظر کردند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *