طرح سفیران سلامت از مهرماه در دانشگاه ها اجرا می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل مطلق عصر دوشنبه پس از سومین نشست منطقه ای توجیهی برنامه باروری سالم جمعیت در فومن در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته بیش از 500 هزار نفر در طرح سفیران سلامت آموزش دیده اند؛ این طرح و پویش ازدواج از مهرماه امسال در دانشگاه های کشور اجرا می شود.
وی ادامه داد: دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر، 10میلیون حاشیه نشین را تحت پوشش خدمات بهداشتی – درمانی برده و ساکنان شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت را نیز تحت پوشش قرار داده است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در کل کشور زیرمیزی و رومیزی دیده نمی شود و تمامی بیمارستان ها از متخصصان بهره می گیرند.
به گفته مطلق، سال گذشته تعداد 70 هزار مرگ را کاهش داده ایم و در عین حال، یک میلیون و 570 هزار نفر در بیمارستان های کشور متولد شده اند و از خدمات دولتی بهره گرفته اند.
وی یکی از اصلی ترین رویکردهای وزارت بهداشت را اجرای سیاست های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، عنوان و اضافه کرد: دولت یازدهم نیز برای تحقق اهداف این سیاست، از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
وی یادآور شد: تمامی خدمات برای به دنیا آمدن فرزند سالم از قبیل مشاوره قبل و بعد از بارداری و زایمان طبیعی مهیا است و برای مسئله کاهش باروری، موانعی فرهنگی وجود دارد که باید چاره اندیشی شود.
سومین نشست منطقه ای توجیهی برنامه باروری سالم جمعیت، از روز گذشته (یکشنبه 31 مردادماه) با حضور کارشناسان مسئول آموزش بهورزی و باروری دانشگاه های منتخب کشور در شهرستان فومن واقع در غرب استان گیلان برگزار شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *