مدیر کل حوزه وزارت علوم: دولت مصمم به ارتقاء کیفیت آموزش عالی است

به گزارش خبرنگار کنکوری ارشد دکتری به نقل از حوزه دانشگاه ایرنا، عبدالحسین فریدون روز چهارشنبه در مراسم افتتاح برخی از سامانه های دانشگاه پیام نور اظهار کرد: روند شتاب علمی دانشگاه پیام نور باید با این انسجام و وحدت همچنان ادامه یابد.
مدیرکل حوزه وزارت علوم با اشاره به مسئولیت خطیر آموزش عالی در توسعه علمی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، افزود: دانشگاه ها براساس رسالت خود در این زمینه نقش حیاتی دارند.
وی گفت: هم اکنون بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو و 70 هزار هیات علمی در دانشگاهها حضور دارند و امیدواریم همانگونه که در برنامه های دولت نیز شاهد اهتمام ویژه به ارتقاء کیفیت هستیم، تمامی مراکز علمی وظایف خود را در این راستا به نحو احسن انجام دهند.
مدیرکل حوزه وزارت علوم افزود: باید در دولت تدبیر و امید دانشگاه ها و مراکز علمی از اقدامات تکراری که سبب افت کاری می شود، پرهیز کنند.
فریدون اظهار کرد: راه اندازی مرکز کارآفرین با توجه به وسعت دانشگاه پیام نور نیز در دستور کار باشد.
وی با اشاره به ساماندهی آموزش عالی گفت: اوایل انقلاب پذیرش در دانشگاهها محدود بود که با تلاش مسئولان در دانشگاهها اکنون حتی در توسعه تحصیلات تکمیلی رشد کرده ایم.
وی افزود: اکنون سهم تولید علم در کشور بیش از پیش بینی ها بوده است و این روند نشانه آن است که دست اندرکاران وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام داده اند.
فریدون ادامه داد: دانشگاه پیام نور امروز می تواند نقش اساسی در منطقه و بین الملل ایجاد کند و پس از برجام رویکرد کشورهای مختلف با ایران تغییر کرده و شاهد مراودات علمی هستیم که باید از این فرصت بهره مند شد.
مدیرکل حوزه وزارت علوم اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در بعد منطقه ای و بین المللی با توجه به ظرفیت های خود می تواند بسیار عملکرد مناسبی داشته باشد.
وی افزود: این دانشگاه با بهره مندی از ارزش های ارزان در زمینه تکنولوژی پیشرفته، توانسته عدالت آموزشی را ایجاد کند.
فریدون با اشاره به افزایش دانشجو گفت: ایرادی ندارد که تمام مردم حتی زنان خانه دار نیز از آموزش های دانشگاه بهره مند شوند چرا که دانشگاه پیام نور ظرفیت آموزش به تمام شهروندان را دارد.
وی گفت: این دانشگاه می تواند با برگزاری کرسی های آزاداندیشی سهم بسزایی در مسایل مختلف کشور داشته باشد.
براساس گزارش در این مراسم از مرکز آموزش زبان فارسی ویژه متقاضیان خارجی، مرکز آموزش زبانهای خارجی، ساماندهی صدور گواهی نامه الکترونیک، سامانه تلویزیون تعاملی و غیره … در دانشگاه پیام نور رونمایی شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *