دریافت تسهیلات ارزی و غیرارزی به دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در گروه علوم پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: این کار به منظور تسهیل در فرآیند دریافت ارز دانشجویان شاغل به تحصیل در گروه های علوم پزشکی در خارج از کشور و بهبود کیفیت این فرآیند در حذف حضور مراجعین صورت گرفته است.

وی یادآور شد: از جمله اهداف دولت الکترونیک، ارتقاء کیفیت خدمات رسانی و اهمیت حذف حضوری مراجعینی است که از نقاط دور دست کشور به ستاد مرکزی وزارت بهداشت مراجعه می کنند.

اکبری اظهار داشت: از این پس دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور که متقاضی دریافت تسهیلات دانشجویی (اعم از ارزی و غیر ارزی) هستند می توانند با مراجعه به سامانه جامع مرکز خدمات آموزشی/ سامانه تسهیلات ارزی و غیرارزی به نشانی Edd.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: این متقاضیان می توانند ابتدا مدارک مورد نیاز مندرج در سامانه را بارگذاری کنند و پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان مربوطه و تایید نهایی، امکان انتخاب بانک مورد نظر در سراسر کشور توسط متقاضی میسر می شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: در این مرحله فرد با در دست داشتن کد رهگیری صادر شده از طریق سیستم جهت انجام مراحل بعدی به بانک انتخابی مراجعه می کند و دیگر نیازی به حضور در وزارت بهداشت جهت دریافت معرفی نامه نخواهد داشت.

اکبری به راه اندازی سامانه تایید اسناد کنسولی(تاک) در وزارت امور خارجه اشاره و خاطر نشان کرد: افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات غیر ارزی دانشجویی نیز از طریق سامانه مذکور و با استعلام توسط نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تحصیل و تایید از طریق مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت می توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.