مسئولان از اسلامی کردن محیط دانشگاه ها غفلت نکنند/تقدیر از دختر مدال آور المپیک

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز چهارشنبه در دیدار 2 نفر از معاونان وزیر علوم، مهم ترین منبع کشور ایران را سرمایه انسانی به ویژه نسل جوان عنوان کرد.
وی با اشاره به وظیفه سنگین دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی، افزود: باید از این ظرفیت مهم و اساسی بهترین استفاده را کرد؛ چرا که در منابع انسانی، جوانان در ردیف نخست قرار دارند و این سرمایه های مهم جامعه در دانشگاه ها پرورش پیدا می کنند و به عبارتی دانشگاه ها وظیفه دارند نسل جوان را تربیت و در اختیار جامعه قرار دهند.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: متاسفانه در بعضی جاها فرهنگ غربی در دانشگاه ها حاکم است و ما وظیفه داریم فرهنگ اسلامی را در آن نهادینه کنیم؛ مسئولان نیز وظیفه دارند فرهنگ غربی را از دانشگاه ها جدا کرده و فرهنگ اسلامی و دینی را در آن حاکم کنند، چرا که اگر فرهنگ غرب در دانشگاه حاکم باشد جوانان به سوی غرب گرایش پیدا می کنند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به مبانی دینی و اعتقادی در میان جوانان دانشگاهی، خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها مسائل مثبت و منفی وجود دارد که باید نکات مثبت آن تقویت شود، دانشگاه محصول غرب است که باید در راستای اسلامی و دینی شدن آن اهتمام ویژه ای انجام شود.

* اهمیت یادگیری علم و دانش در اسلام
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام برای علم و دانش ارزش و اهمیت زیادی را قائل شده است، گفت: دین اسلام در موضوع فراگیری علم و دانش هیچ محدویتی را قائل نشده و بر توسعه و نشر آن تاکید کرده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: مسئولان دانشگاهی باید فیلترهایی را برای تصفیه کردن علوم دانشگاهی ایجاد کنند و اهتمام ویژه ای برای اسلامی کردن دانشگاه ها داشته باشند.
وی با بیان این که دانشگاه ها باید موضوع هایی را مورد توجه قرار دهند که کاربردی باشد، ادامه داد: مبانی اخلاقی باید در دانشگاه ها تقویت شود و هنگامی که مبانی اخلاقی وجود داشته باشد احساس مسئولیت وجود دارد؛ چرا که اگر دین در جامعه تضعیف شود مسائل مادی تقویت شده و این موضوع تبعات منفی زیادی به همراه دارد.
وی با اشاره به اهمیت وحدت و نزدیکی حوزه و دانشگاه، گفت: مسئولان دانشگاهی باید فاصله خود از حوزه را روز به روز کمتر کنند که این موضوع آثار و برکات مهمی را به همراه دارد و وحدت این دو مجموعه سبب خیر و برکات بسیار خوبی برای جامعه می شود.

* تقدیر از دختر مدال آور المپیک
آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تمجید از حرکت ارزشمند خانم کیمیا علیزاده دختر مدال آور المپیک ایران، تاکید کرد: این دختر مدال آور حرفی را زد که ارزش بالایی داشت و گفت رعایت حجاب برای من مهم تر از کسب مدال بود، ممکن است از ورزش فاصله بگیرم؛ اما از حجاب نه، که این سخن بسیار مهمی است.
سید ضیاء هاشمی و محسن روشن معاونان وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *