رویدادهای فرهنگی درهفته جاری/ازتشییع پیکرداود رشیدی تا تجلیل ازبرترین های کنکور

به گزارش خبرنگار فرهنگی  کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، در هفته جاری همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری 95 با تقدیر ازصاحبان 117 رتبه تک رقمی کنکور سراسری هم چنین از رتبه یک تا 10 شاهد و ایثارگر برگزار شد.
همچنین 14 دانش آموز نابینا و کم بینا و دارای معلولیت های جسمانی و حرکتی در این جمع حضور داشتند.این دانش آموزان با دانش آموزان منطقه 3 رقابت کردند و خوشبختانه موفق شدند تا رتبه های زیر هزار را کسب کنند.
تهرانی ها بعد از چند سال کم فروغ، امسال توانستند مجددا رتبه های برتر کشوری را به دست آورند و دوباره به جایگاه خود بازگردند.

** آخرین روز از شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی
آخرین روز از شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک شاهد اجراهای مختلف و شادی و نشاط کودکان علاقه مند به همراه پدران ومادران خود بود که به تماشای این تئاترها نشستند.
تمام نمایش هایی که در این روز به روی صحنه رفت به هنرمند کشورمان داود رشیدی تقدیم شد.
«ملاقات با گودو درکافه پایتخت با پانزده درصد تخفیف»،«ابرهای صورتی»، «غول بزرگ مهربون» از جمله نمایش هایی بودند که در این روز روی صحنه رفتند.

** افتتاح بنیاد بیدل
مراسم افتتاح بنیاد بیدل دهلوی با حضور جمعی از اهالی و مسئولان عرصه فرهنگ و هنر همچون سید عباس صالحی، حداد عادل، غلامحسین امیرخانی، علی معلم دامغانی، افتخارحسین عارف، میر جلال الدین کزازی، سید محمود صلاحی، حسین آهی، هادی سعیدی کیاسری برگزار شد.
رییس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاح بنیاد بیدل دهلوی گفت:بیدل در زمانی به زبان فارسی پرداخت که در شبه قاره هند زبان رسمی حکومتی (تیموریان) فارسی بود، اما دولت انگلیس اقدام به برانداختن این زبان کرد.
آیت الله محمد محمدی گلپایگانی افزود: بیدل دهلوی که این مجلس برای بزرگداشت او برگزار شده، شخصیتی است که اصلا کشور ما را ندیده است.
وی ادامه داد: با وجود این جنایت انگلیس در بر اندازی زبان فارسی از دولت وقت هند و روی دادن چنین اتفاقی نامیمون در تاریخ ، ظرفیت زبان فارسی بسیار بالاست.
بنیاد بیدل دهلوی با هدف فعالیت در جهت توسعه و ترویج زبان و ادب فارسی در حوزه برون مرزی و نیز تمرکز و تعمیق پژوهش های مربوط به آثار و اندیشه های ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی (1133 ـ 1054 ) بزرگترین شاعر پارسی گوی هند تاسیس شده است.

** بدرقه باشکوه رشید سینمای ایران
مراسم تشییع پیکر داود رشیدی، بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور شمار قابل توجهی از مردم، هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شد.
وی یکی از بازیگرانی بود که به همراه محمدعلی کشاورز، عزت الله انتظامی، علی نصیریان و جمشید مشایخی در آثار علی حاتمی نقش های ماندگاری را ایفا کرد.
مریلا زارعی، پرویز پرستویی، جعفر والی، داریوش اسدزاده، افسانه چهره آزاد، سیما تیرانداز، الهام کردا، ویشکا آسایش، لیلا حاتمی، سیاوش طهمورث، اکبر زنجانپور، بهمن فرمان آرا، آتش تقی پور از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
داود رشیدی پنجم شهریور ماه پس از مدتی تحمل بیماری آلزایمر، به علت ایست قلبی درگذشت و جامعه هنری ایران را داغدار کرد.

**بازدید خبرنگاران کتاب از دو چاپخانه
خبرنگاران روز چهارشنبه در آستانه فرارسیدن 11 شهریور ماه روز صنعت چاپ، از چاپخانه رسام نگار جاوید و پردازش تصویر رایان دیدار کردند.
خبرنگاران در این بازدید که به همت مدیریت چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دعوت چاپخانه رسام نگار جاوید و پردازش تصویر رایان صورت گرفت از بخش های مختلف این دو چاپخانه دیدار کردند.
خبرنگاران ضمن گفت وگو با کارکنان و مدیران تولید، با چگونگی فعالیت بخش های مختلف از جمله سالن تولید، افست مرطوب و افست خشک، تولید کارت های هوشمند اعتباری و هولوگرام آشنا شدند.
روز صنعت چاپ (11 شهریور) از سال 1382 و با تلاش اسدالله جامی مدیر وقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقویم ملی ایرانیان جای گرفت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *