مجری طرح دانشنامه تخصصی (بورد) پرستاری گفت: بزرگترین رویداد پزشکی کشور ۱۸ شهریور در ۲۷ رشته تخصصی برگزار می شود.
علی اصغر پیوندی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مراسم افتتاحیه شصت و سومین دوره دانشنامه آزمون تخصصی و سی امین دوره دانشنامه آزمون فوق تخصصی پزشکی کشور صبح امروز برگزار شد.

وی گفت: بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید مختلف دانشگاه های علوم پزشکی و ۳ هزار نفر داوطلب این دوره از دانشکده های پرستاری برای بررسی مهارت و افزایش دانش خود در این دوره حضور دارند.

پیوندی افزود: دانشنامه تخصصی آخرین مرحله امتحان یک دستیار در یک رشته تخصصی محسوب می شود و به عنوان امتحان نهایی داوطلبان رشته های تخصصی پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در ۲۷ رشته تخصصی و ۲۴ رشته فوق تخصصی برگزار می شود ادامه داد: با گذراندن این مرحله داوطلب قابلیت جذب در دانشگاه را به عنوان عضو هئیت علمی خواهد داشت.

پیوندی گفت: این آزمون دو مرحله کتبی و شفاهی دارد که در صورت قبولی در مرحله کتبی داوطلب به مرحله دوم و آزمون شفاهی می رسد و در این مرحله، مهارت بالینی فرد، تعهد حرفه ای و اخلاقی وی بررسی می شود.

وی افزود: طراحی سوالات آزمون کتبی رشته های فوق تحصص از ۵ شنبه ۱۱ شهریور آغاز و آزمون پنج شنبه ۱۸ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

پیوندی به تفاوت آزمون این دوره با دوره های قبلی نیز اشاره کرد و گفت: امسال رتبه های اول تا سوم معرفی نمی شوند و ۱۰ درصد پذیرفته شدگان به عنوان عضو هئیت علمی در دانشگاه ها مشغول می شوند.