دفترچه سوالات وپاسخ کنکور ارشدمـجموعـه‌ الهیات‌ و معارف‌ اسلامی91

Untitleda5
دفترچه سوالات وپاسخ کنکور ارشدمـجموعـه‌ الهیات‌ و معارف‌ اسلامی91

دانلود سوالات دانلود کلید

معارف از لغت معرفت به معنای شناخت گرفته شده و منظور شناختی است که اولین قدم برای آشنایی با حقیقت و حركت در مسیر قرب‌الهی می باشد. هدف از کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی قدم گذاشتن در مسیری است که به یاری مطالعه، تحقیق،‌ پژوهش و تلاش و در سایه توکل می‌توان به شناخت خود و خداوند دست یافت. گرایش‌ فقه‌ و مبانی‌ حقوق‌ اسلامی‌، وظایف‌ و حقوق‌ انسان‌ را از دیدگاه‌ مذاهب‌ الهی‌ بیان‌ می‌کند، این حقوق براساس حکمت‌ و مطابق با مصالح‌ خردمندانه‌ است‌ و در زمینه‌ رابطه‌ میان‌ انسان‌ و خدا، رابطه‌ انسان‌ها با یکدیگر یا وظایف‌ انسان‌ نسبت‌ به‌ خود و طبیعت‌ می‌باشد. تفاوت میان رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی و رشته حقوق هم از همین مسئله ناشی می‌شود. زیرا کارشناسی ارشد حقوق، اصولی را بیان می‌کند که از نظر عقل و عرف حاكم بر جوامع بشری، رعایت آنها در زندگی برای ایجاد نظم و امنیت لازم است. اصولی که ممكن است براساس تشخیص عقل، مصلحتی موقت اما ضروری داشته باشد. اما فقه مرتبط با مصالحی است که در تکامل انسان تأثیر دارد. بنابراین مطابق با دیدگاه حقوق اسلامی، تنها عامل نظم و امنیت نباید اصول و قوانین باشد، بلکه باید انسان را نیز به کمال برساند. و این می تواند به احکام فقهی اعتباری جاودانه ببخشد. دوره كارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی به منظور دستیابی به اهداف زیر می‌باشد :

– تربیت و تامین مربیان و مدرسان متخصص در مسائل حقوق و فقه اسلامی جهت جذب در دادگستری و سایر نهادهای مشابه مطابق با مصوبات مجلس شورای اسلامی

– تربیت و تامین محقق در زمینه مطالعات و تحقیقات اسلامی در رشته های قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن اسلامی، حکمت و کلام اسلامی و عرفان و ادیان.

– تامین نیروی لازم و متخصص برای خدمت در رایزنیها و نمایندگیهای فرهنگی در خارج از کشور

– فراهم ساختن امکانات برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی کارشناسان و صاحب منصبان دستگاهها و سازمانهای دولتی در زمینه مطالعات اسلامی.

– جذب داوطلبان مطالعات و تحقیقات اسلامی از کشورهای دیگر جهان

– فراهم کردن زمینه و امکانات تحصیل علوم ومعارف اسلامی برای علاقمندانی که امکان کسب این علوم و معارف در حوزه های علمیه برای آنان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *