دعا رهایی از افکار منفی [+۷ راه برای از بین بردن افکار منفی!]

دعا رهایی از افکار منفی [+۷ راه برای از بین بردن افکار منفی!]

افکار منفی

دعا رهایی از افکار منفی

به دنبال دعایی برای افکار منفی هستید؟ جلوترش رو نگاه نکن!

شما او را در آرامش کامل نگه می دارید که ذهنش روی شماست، زیرا او به شما اعتماد دارد. ( اشعیا ۲۶:۳ CSB )

آیا با افکار منفی معمولی مبارزه می کنید؟ من با شنیدن و تکرار کلمات منفی که به من و اطرافیانم گفته می شود بزرگ شدم.

شاید از خود پرسیده باشید:

تو در این مورد تنها نیستی

مادر من ذاتاً چیزی بود که شما ممکن است آن را یک نلی منفی بنامید. نیمه خالی به لیوان نگاه کرد.

از طرف دیگر، خواهرش هول بود. نگاهش به لیوان پر شده بود. یکی با ذوق و شوق با زندگی روبرو شد، دیگری با ترس.

در دفاع از مادرم باید به او اشاره کنم که زندگی پر استرس تری داشت و ازدواج ناخوشایندی داشت. عمه ام با اینکه استرس نداشت، شوهری فداکار داشت. او همیشه زندگی مهمانی بود و با لبخندی همیشگی بر لب متولد شد.

من جایی در وسط قرار می‌گیرم، اگرچه فرزند اول با پدری الکلی هستم، اما تمایل دارم به سمت یک ذهنیت منفی متمایل شوم. ۳

من افرادی را تحسین می کنم که اشتیاق به زندگی دارند، کسانی که در ساده ترین لذت ها لذت می برند. در حالی که برخی به دلیل سیم‌کشی سختشان طرز فکر خوش شانسی دارند، برخی دیگر علیرغم شرایط اغلب بسیار دشوار زندگی، دیدگاه مثبتی را انتخاب می‌کنند.

اگر شما هم مثل من هستید، کسی که به راحتی در ذهنیت منفی می لغزد، امید وجود دارد. شما مجبور نیستید در افکار متعفن گیر کنید. به عنوان ایمانداران، خداوند ابزارهای موجود در کتاب مقدس را برای تجدید ذهن ما ارائه می دهد.

افکار منفی

آموزش فال شمع و شمع تراپی

دعا رهایی از افکار منفی

چرا افکار منفی دارم؟

خدایا مرا جستجو کن و قلب مرا بشناس. من را امتحان کنید و نگرانی های من را بدانید. ببین آیا راه توهین آمیزی در من وجود دارد یا خیر. مرا به راه ابدی هدایت کن ( مزامیر ۱۳۹:۲۳-۲۴ CSB )

چرا ما به عنوان مؤمنان می دانیم که چگونه باید فکر کنیم، اما انجام آن برایمان سخت است؟

ما سعی می‌کنیم افکار منفی را پاک کنیم و افکار مثبت را جایگزین آن‌ها کنیم، اما زمان زیادی است که دوباره به یک دبی داونر تبدیل شویم.

قبل از اینکه بتوانیم ذهنیت خود را تغییر دهیم یا تجدید کنیم، مهم است که ابتدا به چهار W تفکر منفی بپردازیم: کی، کی، کجا و چرا.

چه زمانی

به دوران کودکی خود فکر کنید. بچه شادی بودی؟ آیا بزرگسالان زمانی که شما در اطراف بودید مثبت صحبت می کردند یا منفی؟

در دوران نوجوانی محیط اجتماعی شما مثبت بود یا منفی؟ تصویر خوبی از خود داشتید یا ضعیف؟

به عنوان یک بزرگسال، محل کار و زندگی خانگی خود را در نظر بگیرید. خصمانه است یا دوستانه؟

امروزه، جامعه و رسانه های اجتماعی نقش مهمی در نگاه ما به جهان و دیگران دارند. تبلیغ‌کنندگان، تأثیرگذاران، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، اخبار جهانی و محلی، و کارشناسانی که خود منصوب شده‌اند، برای جلب توجه ما پیشنهاد می‌کنند.

بیایید با آن روبرو شویم… اخبار بد هر روز بهتر از اخبار خوب می فروشند. ما تمایل داریم به سمت گزارش های بدی که می شنویم و می خوانیم گرایش پیدا کنیم.

رهایی از افکار سمی امکان‌پذیر است، اما ابتدا باید در مسیر حافظه قدم بزنیم و دلایل پنهانی که منفی‌گرایی ذهن ما را به گروگان گرفته است را بررسی کنیم.

سازمان بهداشت جهانی

از خداوند بخواهید که برای اولین بار دروغ هایی را که دیگران بر شما گفته اند را باور کردید، به شما نشان دهد.

آیا این والدینی بودند که نتوانستند ارزش شما را تأیید کنند، اما در عوض از شما انتقاد کردند و به شما برچسب کمتری زدند؟ شاید آنها شما را به کلی رها می کنند و باعث می شوند شما احساس بی لیاقتی و دور ریختنی کنید.

شاید یک خواهر یا برادر یا قلدر دوران کودکی شما را مسخره کرده باشد. تمسخرهای تمسخر آمیز او زخم های دائمی بر روی خود شکننده شما باقی گذاشت. برای برخی، این خیانت یک دوست بود که شما را در مسیر بدبینی قرار داد.

 

بخوانید:  دعاهای قرآنی همراه با ترجمه

جایی که

آیا متوجه می شوید که محیط ها یا مکان های خاصی باعث ایجاد تفکر سمی می شوند؟

آیا از بیدار شدن و رفتن به سر کار در صبح می ترسید؟

آیا از رفتن به باشگاه متنفرید؟

هنگامی که به کلیسا می روید، آیا در محاصره غیبت کنندگان و غیبت کنندگان هستید؟

آیا احساس می‌کنید مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرند یا از شما اخم می‌کنند؟

آیا گردهمایی های خانوادگی باعث استرس بی مورد می شود و احساسات قدیمی طرد شدن را برمی انگیزد؟

چرا

در نظر بگیرید که چرا این افراد، مکان ها و چیزها نقش مهمی در نگاه شما به زندگی دارند.

وقتی شروع به بررسی ریشه‌های تفکر منفی خود می‌کنید، ممکن است به نظر برسد که بیشتر در خطر آسیب رساندن به آن هستید تا خیر، اما دانستن اینکه چرا آنها بر شما تأثیر می‌گذارند بسیار مهم است اگر به آزادی پایدار امیدوار هستید.

افکار منفی

آموزش فال پاسور از مبتدی تا پیشرفته

چگونه در برابر افکار منفی دعا کنیم و آنها را شکست دهیم

ای خداوند، صخره و نجات دهنده من، سخنان دهان من و تفکر قلبم مورد قبول تو باشد. مزامیر ۱۹:۱۴ CSB

اکنون که از علل آن آگاه شدید، مهم است که تشخیص دهید آیا با منفی گرایی مشکل دارید یا خیر.

آیا گهگاهی، زمانی که خسته یا کار بیش از حد کار می کنید، افکار ناامیدکننده به ذهن شما خطور می کند یا مدام در حال انجام جنگ محاصره ای در ذهن شما هستند؟ در اینجا چند قدم برای غلبه بر تفکر منفی مفید یافتم.

۱٫ برای تمایل به تغییر طرز فکر خود دعا کنید.

هنگام دعا، توجه داشته باشید که آیا تفکر منفی در زمان نماز شما نفوذ می کند. «چرا باید دعا کنم؟ به هر حال خدا صدای من را نمی شنود.» «دعا کردن کمکی نمی کند. فلانی هرگز تغییر نخواهد کرد.» من از دعا کردن خسته شده ام و هرگز جواب نمی گیرم. من تسلیم می شوم!»

از خداوند بخواهید که به شما نشان دهد که چرا در زمان نماز افکار منفی دارید. اگر به عشق یا توانایی او در اجابت دعای خود شک دارید، به او اعتراف کنید.

تصمیم بگیرید که به او و برنامه اش اعتماد کنید، مهم نیست چقدر باید منتظر پاسخ باشید. در حالی که منتظر هستید برای افزایش ایمان و صبر دعا کنید.

پس به گناهان خود به یکدیگر اعتراف کنید و برای یکدیگر دعا کنید تا شفا پیدا کنید. دعای عادل در تأثیر آن بسیار قوی است. یعقوب ۵:۱۶ CSB

۲٫ روزنامه نگاری هنگام پردازش افکار منفی مفید است.

در حین دعا، دعای خود را بنویسید و هر افکار منفی را که تجربه می کنید یادداشت کنید. سپس برگردید و افکار خود را بررسی کنید.

آیا آنها درست هستند یا نادرست؟ آیا آنها با آنچه که کلام خدا در مورد شما یا موقعیت شما می گوید در تضاد هستند؟ آیا آنها ریشه ای از تلخی یا عدم بخشش را در زندگی شما آشکار می کنند؟

تصمیم بگیرید که این افکار منفی را بهانه نکنید، اما از خداوند بخواهید که افکار نادرست شما را با حقیقت خود در مناطقی که در آن مبارزه می کنید جایگزین کند.

خداوند به من پاسخ داد: این رؤیا را بنویس. آن را به وضوح روی لوح ها حک کنید تا به راحتی بتوانید آن را بخوانید. حبقوق ۲:۲ CSB

۳٫ ذهن خود را از طریق مطالعه کتاب مقدس و حفظ متون مقدس تجدید کنید.

بیایید با آن روبرو شویم … زباله به داخل، زباله بیرون. همانطور که می خوانید، دعا کنید و از خداوند بخواهید که دروغ هایی را که باور دارید که سنگرهایی در ذهن شما ایجاد کرده اند، برای شما آشکار کند.

بخوانید:  آیا دعا تقدیر را عوض میکند

ممکن است گزارش های شیطانی از سوی دیگران یا اخباری باشد که ایمان شما را خراب کرده است. همانطور که می‌خواهید ذهن خود را از شر تفکر اشتباه خلاص کنید، سخت به دنبال حقیقت باشید.

زیرا کلام خدا زنده و مؤثر و تیزتر از هر شمشیر دولبه است و تا جدایی روح و جان و مفاصل و مغز نافذ است. قادر است در مورد افکار و نیات قلب قضاوت کند. عبرانیان ۴:۱۲ CSB

۴٫ محرک های منفی را شناسایی کنید.

استرس، رژیم غذایی نامناسب، مشکلات سلامتی و کمبود استراحت، همه نقش مهمی در نحوه تفکر و احساس ما دارند.

همچنین، به یاد داشته باشید که شما شرکتی هستید که دارید. معاشرت با افراد منفی بر تفکر ما تأثیرات مسری دارد.

در نظر بگیرید که با چه کسانی وقت می گذرانید و در رسانه های اجتماعی و تلویزیون به چه چیزی گوش می دهید یا می خوانید.

۵٫ هر فکر یا کلمه منفی را هر بار که ظاهر می شود اعتراف کنید.

هنگامی که یاد گرفتید نگرش ها یا گفتارهای اشتباه را تشخیص دهید، مهم است که اجازه ندهید از بین برود. زمانی که با سنگر یک ذهنیت منفی روبرو می شویم، در حال نبرد معنوی هستیم.

زیرا اگرچه ما در جسم زندگی می کنیم، اما مطابق جسم جنگ نمی کنیم، زیرا سلاح های جنگی ما از بدن نیست، بلکه از طریق خدا برای ویران کردن دژها نیرومند است. ما استدلال ها و هر چیز مغروری را که در برابر معرفت خدا برانگیخته می شود، ویران می کنیم و هر فکری را برای اطاعت از مسیح اسیر می کنیم. ( دوم قرنتیان ۱۰:۳-۵ CSB)

۶٫ شکرگزاری را تمرین کنید.

قدردانی برای اینکه نگرش مثبت تری به ما می دهد و ما را از شر افکار و احساسات بدبینانه خلاص می کند معجزه می کند.

آغاز سال جدید بهترین زمان برای شروع یک کوزه سپاسگزاری جدید است . چرا وقتی متوجه می شوید که افکار، کلمات و نگرش خود را تجدید می کنید، یادداشت های تشکر و ستایش را درج نکنید؟

هر روز را با پنج دقیقه شکرگزاری و ستایش شروع و پایان دهید. من تضمین می کنم که زندگی فکری شما را متحول خواهد کرد.

همیشه شاد باشید، پیوسته دعا کنید، در همه چیز سپاسگزار باشید. زیرا این اراده خدا برای شما در مسیح عیسی است. اول تسالونیکیان ۵:۱۶-۱۸ CSB

۷٫ به افکار شاد بیندیشید.

همانطور که قبلا نوشتم، منفی گرایی کشش گرانشی قوی بر افکار ما دارد. انتخاب شاد بودن و مثبت اندیشی نیازمند تلاش است.

با این حال، ما مجبور نیستیم فقط با اراده و عزم محض تغییر کنیم. خداوند وعده می دهد که در روند تجدید به ما کمک کند.

برای کمک به نحوه حفظ نگرش مثبت در زمانی که زندگی به هم ریخته و سخت است، این وبلاگی که در مورد ایمان به شکوفایی نوشتم، توصیه ها و کمک های کتاب مقدسی را ارائه می دهد. چگونه ایمان را در میان آشفتگی خود حفظ کنیم .

چگونه برای افراد سمی در زندگی خود دعا کنیم؟

افراد منفی همیشه در مسیرهای ما قرار خواهند گرفت. ما این انتخاب را داریم که از دست آنها عصبانی شویم، با آنها همدردی کنیم، آنها را نادیده بگیریم یا برای آنها دعا کنیم.

اما چگونه می توانید برای آنها دعا کنید وقتی که فقط ذکر نام آنها باعث سرد شدن ستون فقرات شما می شود؟

شما باید تمایل داشته باشید. عیسی به ما گفت که برای دشمنانمان دعا کنیم، پس وقتی اراده هست، راهی هست.

از او بخواهید که شما را برای دعا کردن برای کسی که به شما آسیب رسانده است، وادار کند. اگر آنها عیسی را به عنوان پروردگار و نجات دهنده خود نمی شناسند، برای نجات آنها دعا کنید.

اگر آنها در مورد آسیبی که به شما وارد کرده اند پشیمان نیستند، دعا کنید که خداوند آنها را محکوم کند و آنها را هدایت کند تا از او (و احتمالاً از شما) طلب بخشش کنند. دعا کنید که در معرفت کلام او رشد کنند و بر اساس آن گام بردارند.

به یاد داشته باشید که دعا کردن برای آنها به این معنا نیست که باید آزار جسمی را تحمل کنید. شما می توانید از فاصله ایمن نماز بخوانید. همچنین لزوماً به این معنا نیست که شما ملزم به آشتی با مجرم هستید. به سادگی برای آنها دعا کنید و ببینید که خداوند شما را به انجام چه کارهای بعدی هدایت می کند.

اما من به شما که گوش می دهید می گویم: دشمنان خود را دوست بدارید، به کسانی که از شما نفرت دارند نیکی کنید، به کسانی که شما را نفرین می کنند برکت دهید، برای کسانی که با شما بدرفتاری می کنند دعا کنید. لوقا ۶:۲۷-۲۸ CSB

افکار منفی

اولین قدم در مبارزه با افکار منفی برداشتن اولین قدم است. به راهنمای دعا علیه منفی ۲۰۲۱ ما در زیر دسترسی داشته باشید – به صورت رایگان!

معلم کنکوری

بخوانید:  ذکر افزایش رزق و روزی

دعایی برای غلبه بر افکار منفی

در پایان، متعهد شوید که به طور منظم دعا کنید تا بر الگوهای فکری منفی غلبه کنید.

در زمان آرام شما، خداوند دردهای گذشته و حال را التیام می بخشد، زمینه های طرد شدن و پشیمانی را رها می کند و ذهن شما را تجدید می کند. باشد که این دعا شما را در آغاز سفر خود به سوی ذهنیت مثبت تر و سالم تر راهنمایی کند.

عیسی عزیز،

از شما برای شناسایی سنگرهایی در ذهنم سپاسگزارم که من را از زندگی با پتانسیل کامل باز می دارند.

اعتراف می کنم که تفکر منفی ذهن مرا به گروگان گرفته است و من را از داشتن یک زندگی با ایمان دور از شرم، گناه، نگرانی و ترس باز داشته است.

من به صداها و تأثیرات بیرونی اجازه داده ام افکارم را اسیر خود کنند و آسیب هایی که در زندگی و روابطم ایجاد کرده اند را نادیده گرفته ام.

پروردگار همه حقیقت، من اعتراف می کنم که تفکر اشتباه در زمینه های _________ (فهرست مناطق).

شما در اول پطرس ۵: ۸ به ما می گویید که هوشیار و هوشیار باشیم زیرا دشمن ما شیطان مانند شیری غرش در اطراف می چرخد ​​و به دنبال کسی است که ببلعد. تصدیق می‌کنم که او مرا غافلگیر کرده است و با افکار منفی به ذهنم حمله کرده است که من آن را کنترل نکرده‌ام.

لطفاً مرا به خاطر بی تفاوتی من در محافظت از قلب و ذهنم ببخشید. من انتخاب می کنم که هوشیار و هوشیار باشم در حالی که شما تفکر من را تجدید و تغییر می دهید. به نام عیسی، من دروغ های دشمن را رد می کنم و بر کلام حقیقت می ایستم. آمین

آموزش فال تاروت از صفر تا صد (مقدماتی و پیشرفته)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دعا رهایی از افکار منفی

دعا رهایی از افکار منفی

دعا رهایی از افکار منفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *