هیاتی از دانشگاه کره جنوبی از دانشگاه صنعتی شریف دیدن کرد

به گزارش روز شنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، بازدید هیات دانشگاه سونگ کیون کوان کره جنوبی از دانشگاه صنعتی شریف با هدف بررسی راه های گسترش تعاملات علمی میان این دو دانشگاه صورت گرفت.
در این جلسه روش های تعامل میان دو دانشگاه صنعتی شریف و سونگ کیون کوان کره جنوبی بحث و بررسی شد.
در این جلسه مطرح شد که اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی همکاری های مناسبی با دانشگاه های کره ای دارند و تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز در حال گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه های کشور کره هستند.

** همایش پیاده روی دانشجویان دانشگاه های استان های تهران و البرز
اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با همکاری معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ،همایش بزرگ پیاده روی دانشجویان دانشگاه های استان های تهران و البرز به میزبانی دانشگاه تهران در محوطه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و روز ورزش؛ نشاط و پویایی در محیط های دانشگاهی با حضور بیش از 700 نفر از دانشجویان و مسئولان و کارمندان 14 دانشگاه مستقر در استان های تهران و البرز برگزار شد.
علاوه بر برگزاری این همایش، نمایشگاهی برای معرفی دستگاه های ورزشی برپا شد و نیز برنامه های فرهنگی -ورزشی و باستانی مطلوبی نیز برای دانشجویان اجرا شد.
شرکت کنندگان این مراسم را دانشگاه های تهران، الزهرا (س)، خوارزمی، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، علامه طباطبایی، هنر تهران، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، پیام نور، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شامل می شدند.

** اعضای کمیته کرسی های نظریه پردازی دانشگاه علم و صنعت منصوب شدند
رئیس دانشگاه علم و صنعت در احکام جداگانه ای اعضای کمیته دستگاهی برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره این دانشگاه را منصوب کرد.
اعضای کمیته دستگاهی برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه علم و صنعت برای مدت دو سال منصوب شدند.
براساس این حکم سید محمدعلی برترابی، منصور سلطانیه، محسن فیضی و اصغر محمد مرادی به عنوان اعضای این کمیته منصوب شدند.

** مهلت ثبت نام بیستمین دوره ازدواج دانشجویی تمدید شد
مدیر مرکز فرهنگی اردویی دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه ها از تمدید مهلت ثبت نام بیستمین دوره ازدواج دانشجویی خبر داد.
به درخواست دانشگاهیان واجد شرایطی که نتوانستند در مهلت اعلام شده برای شرکت در بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کنند، مهلت ثبت نام تا تاریخ ۱۲ آبان ماه تمدید شد.
دانشگاهیان متقاضی برای ثبت نام در بیستمین دوره ازدواج دانشجویی می توانند تا تاریخ ۱۲ آبان با مراجعه به سایت www.ezdevaj.nahad.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

** توجه به نقشه مهندسی فرهنگی در برنامه ششم توسعه
جلسه 63 مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام محمد پارسانیا و با حضور حجت الاسلام محمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در محل این شورا در شهر مقدس قم برگزار شد.
در این ابتدای جلسه حجت الاسلام سالک گزارشی از فرآیند بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
وی در این گزارش با اشاره به تلاش های صورت گرفته درکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوعات و بندهای مهمی در بخش های مختلف برنامه ششم توسعه کشور با توجه به خلأ ها و ضعف های جدی موجود در برنامه تقدیمی دولت به تصویب کمیسیون فرهنگی رسیده است.
پس از ارائه این گزارش، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از ضعف حاکم بر بخش فرهنگی برنامه ششم توسعه، خواستار توجه جدی به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه و تدوین سیاست ها و راهکارهایی به منظور اجرای ‘نقشه مهندسی فرهنگی’ در این برنامه شدند.
همچنین اعضاء بر توجه ویژه به پیوست نگاری فرهنگی در طرح های کلان و مهم، ساماندهی فضای مجازی و تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی را نیز مورد تاکید قرار دادند.
در پایان این جلسه مقرر شد علاوه بر ارسال نقطه نظرات شورای تخصصی حوزوی درباره این برنامه به کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس شورای اسلامی، جلسات دیگری نیز در این خصوص با اعضای کمیسیون های مربوطه مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

** آغاز به تحصیل دومین گروه از دانشجویان خارجی در پردیس بین المللی کیش
دومین گروه از دانشجویان خارجی به جمع دانشجویان ایرانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران پیوستند.
در ادامه برنامه بین المللی شدن پردیس کیش دانشگاه تهران و به ویژه برنامه جذب دانشجویان خارجی، دومین گروه از دانشجویان خارجی از کردستان عراق در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ در رشته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در پردیس کیش تحصیل خود را آغاز کردند.
گروه اول دانشجویان خارجی هم اکنون در رشته کارشناسی ارشد مهندسی نفت در حال تحصیل هستند.

** امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاهی در ضیافت شام معاونت ریاست جمهوری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در مراسم اختتامیه اجلاس رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه ۲۹ مهر 9۵ برگزار شد، دانشگاه تهران با 6 دانشگاه برتر روسیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
در پایان دومین اجلاس رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه که مهر ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تهران به اجرا درآمد، در برنامۀ اختتامیه، شرکت کنندگان اجلاس میهمان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بودند.
در این برنامۀ ضیافت، دانشگاه تهران با دانشگاه دولتی مسکو (لومونوسوف)، دانشگاه نفت و گاز روسیه (گوبکین)، دانشگاه ملل روسیه، دانشگاه لوباچفسکی، دانشگاه کاباردینو بالکار و دانشگاه فدرال کازان تفاهم نامه منعقد کرد.
این تفاهم نامه ها با هدف توسعه فعالیت های علمی و آموزشی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک و انجام پژوهش های مشترک منعقد شده است.
بنا به اطلاع دبیرخانه اجلاس دانشگاه های برتر دو کشور، سومین اجلاس رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه قرار است سال آینده در کشور روسیه برگزار شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *