دانشگاه_فرهنگیان

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: ورود دانشجویان دکتری به این دانشگاه در آینده‌ای نه چندان دور در دستور کار قرار می‌گیرد.

گزارش پارس نیوز، نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان درباره ورود مقطع دکتری به این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه با توجه به طرح توسعه‌‌ای که برای آن در نظر رفته شده در چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ ورود دانشجویان مقطع دکتری را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها قریب به ۱۰۰ نفر دانشجوی دکتری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شود که البته این کار نیاز به برنامه جدی دارد.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در پایان برنامه ششم توسعه این امر محقق می‌شود، گفت: اکنون دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو داشته و پس از کسب تجربیات لازم مقدمات ورود دانشجویان دکتری فراهم می‌شود.
موسی‌پور با اشاره به اینکه در برنامه ۱۰ ساله دانشگاه فرهنگیان این موضوع طرح شده، بیان کرد: ممکن است برای آمادگی هر چه بیشتر در زمینه ارائه خدمات به دانشجویان مقطع دکتری در زمانی نزدیک‌تر و قریب به دو سال آینده مرحله آزمایشی این مقطع در دانشگاه با ورود تنها یک رشته محقق شود.
وی تصریح کرد: آنچه به طور قطع به آن واقف هستیم ورود مقطع دکتری به این دانشگاه از سال ۱۳۹۹ بوده و پیش از این تاریخ هر گونه تغییر یا ورود مقطع جدید به دانشگاه صرفا به صورت آزمایشی است.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد:‌ برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه باید مقدماتی از جمله ورود اساتیدی متناسب با وضعیت پذیرش دانشجو را مورد توجه قرار دهد.