20 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان عضو بسیج هستند


 

 

20 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان عضو بسیج هستند

به گزارش  کنکوری علیرضا کیخا روز شنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت اربعین امام حسین(ع) و شهادت محسن خزائی خبرنگار صدا و سیما در سوریه اظهار داشت: بیش از 60 مرکز بسیج دانشجویی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی هیچ گاه در مسیر جریان های سیاسی حرکت نمی کند بلکه به سمت کارهای فراجناحی پیش می رود.
وی با بیان اینکه مهمترین رسالت بسیج دانشجویی تقویت نهضت روشنگری و توجه به آزاد اندیشی در جامعه است اظهارداشت: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی بسیج دانشجویی در سیستان و بلوچستان راه اندازی کنگره شهدای دانشجوی استان بوده است.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان یادآورشد: بیش از 400 نفر از دانشجویان اهل سنت استان سال گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که امسال تلاش می شود این آمار افزایش یابد.
وی با اشاره به تاسیس و راه اندازی بسیج دانشجویی و طلاب از سوی امام راحل (ره) افزود: 53 نفر از بسیجیان دانشجوی سیستان و بلوچستان امسال در هفته بسیج با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: بسیج برای حفظ ارزش‌های نظام ایجاد شده و از دل مردم به وجود آمده است.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین(ع) در سکوت خبری استکبار جهانی اظهارداشت: حضور 40 نفر از علمای اهل سنت استان در کنار سایر ادیان در این راهپیمایی عظیم نشان از بزرگی و عظمت این مراسم دارد.
کیخا یادآورشد: راهپیمایی اربعین ختم به نجف و کربلا نمی ‌شود بلکه عظمت آن امروز حتی به مرزهای شرقی ایران اسلامی هم رسیده است.
وی بیان کرد: از مرزهای میرجاوه گرفته تا خود کربلا خیل عظیمی از عاشقان امام حسین(ع) در حال خدمات رسانی به زوار هستند.
وی با بیان اینکه از سال 94 تا کنون بر فعالیت های اردوهای جهادی بسیج دانشجویی افزایش داشته است، گفت: بیش از 90 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 45 گروه فعال است.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: هشت مدرسه توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی سال گذشته در استان ایجاد شده است.
کیخا تصریح کرد که 30 خانه محروم نیز تا کنون توسط بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان ساخته شده است.
وی افزود: تقویت روحیه مطالبه ‌گری از مهمترین موضوعاتی است که بسیج دانشجویی به آن توجه می کند.
خبرنگار اکبر نوری **انتشار دهنده: علی شریفی
3213 **3042 / 1200

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *