توضیح رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره برنامه سخنرانی علی مطهری

علی اکبر حقدوست عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تاسی از سیاست های دولت تدبیر و امید این دانشگاه از حضور تمامی گرایش های سیاسی دارای تدین و تخصص در فضای دانشگاهی استقبال می کند.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت ایجاد فضای پویای دانشجویی با دعوت از شخصیت ها با گرایش های مختلف سیاسی این موضوع را جامه عمل پوشانده است.
حقدوست افزود: مشی عملی دانشگاه در دادن مجوز سخنرانی ها در ماه ها و هفته های گذشته موید این موضوع بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: همچنین در تماس تلفنی از علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان دعوت شد اما ایشان ضمن تشکر ابراز داشتند به دلیل ضیق وقت امکان برگزاری دو سخنرانی در سفر به کرمان وجود ندارد.
وی گفت: قرار است در آینده نزدیک علی مطهری برای سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان حضور یابد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به فضاسازی رسانه ای در برخی رسانه ها درباره برنامه ریزی سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجری برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه را به ترتیب در سال 1393 انجمن اسلامی، سال 1394 بسیج دانشجویی و امسال جامعه اسلامی دانشجویان تعیین و تصویب کرده است.
حجت الاسلام علی عارفی در گفت وگو با ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاهی پیشگام در برگزاری جلسات با حضور سلایق مختلف سیاسی است و حسب تاکید مقام عظمای ولایت توجه و حمایت ویژه از برگزاری چنین جلساتی دارد.
وی بیان کرد: متولیان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمادگی کامل خود را برای برگزاری نشست های علمی، فرهنگی و اجتماعی طبق مقررات دانشگاه و سیاستگذاری مدیریت استان داشته و خواهد داشت و بحث پیرامون آمدن یا نیامدن شخص آقای مطهری نبوده و نیست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دعوت مجمع اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان سخنران مراسم 16 آذر روز دانشجو خواهد بود.
قرار بود وی به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این دانشگاه نیز سخنرانی کند.
برخی شبکه های اجتماعی با انتشار نامه ای از مخالفت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با سخنرانی علی مطهری در این دانشگاه خبر داده بودند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *