رهبر معظم انقلاب بر افزایش کیفیت تدریس معارف در دانشگاه تاکید دارند

افزایش کیفیت تدریس معارف در دانشگاه

رهبر معظم انقلاب بر افزایش کیفیت تدریس معارف در دانشگاه تاکید دارند

حجت الاسلام داود رنجبران روز جمعه در دومین روز نشست هسته های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور در مشهد با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار معظم له بر کیفیت ارائه دروس معارف اسلامی و سرمایه گذاری بیشتر بر روی استادان این حوزه با هدف ارتقا و آموزش آنان تاکید بسیار داشتند.
وی با بیان اینکه سالانه 150 هزار واحد درس معارف به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می شود، اظهار کرد: این تعداد نیاز به شبکه دینی، مذهبی و حضور استادان برجسته در همه دانشگاه ها دارد.
وی گفت: هم اکنون بیش از 2هزار و 500 مرکز آموزش عالی در کشور فعالیت دارد که موظف هستیم برای همه دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دروس معارف اسلامی را ارائه دهیم.
حجت الاسلام رنجبران با بیان اینکه این میزان ارائه دروس معارف نیازمند شمار بسیار اساتید است، افزود: از مجموع 7500 استاد معارف در کشور 1200 نفر آنان استخدام رسمی هستند.
وی اظهار کرد: بار اصلی ارائه دروس معارف اسلامی به دانشجویان بر دوش اساتید مدعو است.
وی گفت: هم اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی حدود 160 استاد معارف عضو هیات علمی مورد نیاز است در حالی که برخی دانشگاه های علوم پزشکی حتی یک استاد معارف عضو هیات علمی هم ندارند.
حجت الاسلام رنجبران افزود: گرچه استانداردهای آموزشی در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت نسبت به دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور بهتر است اما از وزیر بهداشت درخواست مساعدت برای حل این مسئله به شکل مطلوب را داریم.
وی با اشاره به برنامه راه اندازی 10 هسته پژوهشی به عنوان مراکز پژوهش در مناطق ده گانه وزارت بهداشت، اظهار کرد: از راه اندازی این هسته ها با هدف توسعه و ترویج پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی حمایت می شود.
نشست هسته های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور که از چهارم آذر ماه در مشهد آغاز شده است تا ششم این ماه ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی* انتشار دهنده: علی شریفی
7496 / 6053 / 1200

 

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *