تلفیق دانشگاه های خصوصی و دولتی/ تشکیل کمیته بین رشته ای دانشگاه ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: قصد داریم دانشگاه های خصوصی و دولتی را با یکدیگر تلفیق کنیم و رقابت این دو در حوزه پزشکی درست نیست.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت روز یکشنبه در سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: دانشگاه آزاد بستر بسیار بزرگی برای توسعه علمی کشور فراهم کرده است. اداره این دانشگاه احتیاج به هدایتگری دارد که خوشبختانه میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هدایتگر خوبی است.

وی افزود: حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد سابقه بسیار طولانی دارد و اساتید بسیار برجسته ای در این دانشگاه فعالیت داشته و دارند.

لاریجانی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد برای توسعه و نوآوری در حرفه خود تفاهم نامه ای را با وزارت بهداشت امضا کرد که براساس آن بسته تحول و نوآوری آموزش پزشکی نقش بسیاری دارد و دارای چارچوبی است تا چگونگی تحول را در این حوزه ایجاد کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در بسته آمایش کشور که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بود میرزاده مسیر خوبی را طی می کند که این مسیر رشد خوبی برای توسعه علمی کشور دارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن بسته تحول درحوزه پزشکی اظهار داشت: ما با مورد توجه قرار دادن اسناد بالادستی این بسته را اجرایی کردیم.

لاریجانی ادامه داد: در جلساتی که با استانها داشتیم مشاهده کردیم که دانشگاه های کوچک چگونه رشد خوبی پیدا کرده اند و روابط بیشتری با دانشگاه های بزرگتر برقرار کرده اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه بین المللی شدن آموزش امر بسیار مهمی است، گفت: ما باید در این حوزه بسیار تلاش کنیم و روابط بین المللی را جدی بگیریم.

وی گفت: مجازی سازی در حوزه پزشکی یکی دیگراز اولویت های ما محسوب می شود که درحال حاضر بسیاری از دروس در حال مجازی سازی هستند که با این وجود سطح علمی کشورارتقا پیدا می کند.

لاریجانی افزود: درحال حاضر نظام ارزیابی آزمون‌ها با استاندارد بین المللی تطابق داده می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از اقدامات خود در زمینه پزشکی خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۰۰۰ گرنت در این حوزه فعال هستند و کتب مرجع را تدوین می کنیم. همچنین شورایی تدوین شده و از دانشگاه آزاد خواستاریم در این شورا همکاری های لازم را به عمل آورند.
لاریجانی ادامه داد: در تلاش هستیم که دانشگاه های بخش خصوصی را با دولتی تلفیق کنیم چرا که رقابت در این حوزه امر درستی نیست. توسعه آموزش عالی در بخش خصوصی یکی از اولویت‌های ما است و کشور باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: کمیته بین رشته ای در دانشگاه ها شکل گرفته که این کمیته در حوزه دانشگاه آزاد ساماندهی می شود.

لاریجانی از اعتبار بخشی در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: بسیاری از مؤسسات ما اعتبار بخشی خواهند شد. در حوزه پزشکی مرکز سنجش را راه اندازی کردیم. همچنین امیدواریم در بین المللی سازی دانشگاه آزاد قدم های بسیاری برداشته شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در پایان گفت: دانشگاه آزاد می تواند یکی از بزرگترین حوزه های آموزشی را برای فعالیت های پزشکی ارتقا دهد.