هیچ دانشجوی دکتری پژوهش محور از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل نشده است

فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه  تمام پذیرش های دانشگاه آزاد دارای مجوز قانونی است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز تمام رشته محل ها را در سایت خود قرار داده است، گفت: ممیزی رشته ها را در دانشگاه شروع کرده ایم و در این میان برای اولین بار پذیرش۲۵۰۰ رشته محل را به صفر رسانده ایم.

وی با بیان اینکه هیچ دانشجوی دکتری پژوهش محور از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل نشده است، اظهار کرد: البته باید اذعان کرد مجوز پذیرش دکتری پژوهش محور از وزیر وقت دریافت شده است.

حسین‌زاده لطفی با بیان اینکه بندهای دفترچه دانشگاه آزاد مغاریتی ندارد، تصریح کرد: ممکن است در یک سال دو دفترچه آزمون در یک مقطع تحصیلی منتشر شود که آن هم به دلیل دریافت مجوزهای رشته های محل های جدید است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۷هزار و ۳۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد در دفترچه دانشگاه وجود دارد که در این میان ۱۲۰ هزار ثبت نام انجام شد که متوسط آن کمتر از ۱۷ نفر بود و پایین تر از سقف مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۴ هزار نفر هیات علمی جدید به مجموعه اضافه شده است و ۳۵۰۰ نفر که مربوط به فراخوان سال ۹۴ و ۹۵ است در حال بررسی و انجام شدن است.

مدرک دانشجویان و دانش آموختگان قبل از سال ۹۵-۹۴ تایید خواهد شد

در ادامه این جلسه مجتبی علوی فاضل، رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته بین دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدرک دانشجویان و دانش آموختگان ورودی قبل از سال ۹۵-۹۴ واحدها و پردیس های تجمیع شده با عنوان واحد علوم تحقیقات تهران صادر می شود و پس از استعلام از وزارت علوم، مدرک صادر شده تایید خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشجویان دکتری واحد الکترونیک نیز مصوبه ای صادر شده که در یکی از بندها ذکر شده با اجرای سیستم آموزش مجازی در رشته های دایر واحد تهران مرکزی توسط واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز موافقت می شود که به امضا وزیر رسیده است لذا تمام مجوز سالانه پذیرش ها در سال های مختلف صادر شده است.

بنابراین گزارش، در پایان جلسه مقرر شد ۲ نماینده خواهان تحقیق و تفحص نسبت به بررسی نتیجه جلسه امروز، نظرشان را طی ۲ روز آینده نسبت به قانع شدن یا نشدن از تحقیق و تفحص عنوان کنند تا مشخص شود نیاز به ارائه گزارش در این خصوص وجود دارد یا خیر