ثبت نام بیش از ۱۲۷هزار داوطلب در آزمون دکتری۹۶

 

 

ثبت نام بیش از ۱۲۷هزار داوطلب در آزمون دکتری۹۶

 

ثبت نام بیش از ۱۲۷هزار داوطلب در آزمون دکتری۹۶

حسین توکلی در گفت و گوبا خبرنگارخبرگزاری میزان گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته داوطلبان علاقمند به شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ مهلت این آزمون روز گذشته یک بار تمدید شد.

+تفاهم وزارت علوم با دانشگاه آزاد درباره آزمون دکتری ۹۶

وی افزود: آن دسته از داوطلبان که تاکنون نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام نکرده اند تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۳۰ آذر ماه برای ثبت نام در دوره دکتری نیمه متمرکز فرصت خواهند داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با تاکید بر لزوم ثبت نام هر چه سریع تر داوطلبان در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ اظهار کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام برای بار دوم تمدید نخواهد شد علاقمندان موظف هستند هر چه سریع تر به منظور تکمیل ثبت نام خود به سایت سنجش مراجعه کنند.

توکلی با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ خاطر نشان کرد: تا ۸ صبح امروز سه شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۲۷هزار و ۶۲۷ داوطلب نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام کرده اند.

با وجود لغو رای دیوان؛ ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ادامه دارد!/ ابهام در بازگشت هزینه

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری دستور موقت برگزاری آزمون متمرکز و انتشار دفترچه آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را لغو کرده است اما مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه پورتال ثبت نام را همچنان باز نگه داشته است.

هر داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باید مبلغ ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان (یک میلیون و ۶۰۶ هزار ریال) پرداخت کند.

در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام شده است که مهلت ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا پایان روز شنبه ۲۷ آذر ماه است و آزمون نیز در بهمن ماه ۹۵ برگزار می شود.

این در حالی است که مهلت ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاههای سراسری نیز تا ۳۰ آذرماه است و هنوز داوطلبان نمی دانند که تکلیف شان چیست و آیا برای پذیرش دکتری در سال ۹۶ باید در دو سایت ثبت نام کنند یا تنها در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

دیوان عدالت اداری یک روز پس از آغاز انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاههای سراسری توسط سازمان سنجش، دستور موقتی صادر کرد که دانشگاه آزاد می تواند به صورت مستقل آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری را برگزار کند. اما پس از چند روز دیوان عدالت اداری همان دستور موقت را درباره برگزاری آزمون مستقل از سوی دانشگاه آزاد منتفی اعلام کرد.

دیوان عدالت اداری اعلام کرده است: «شعبه چهارم دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر عدم اجرای بند ۳ مصوبه نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی و اجازه انتشار دفترچه آزمون برای دانشگاه مذکور صادر کرده بود بعد از حصول دلایل جدید مبنی بر عدم ضرورت ادامه دستور موقت به تاریخ ۹۵/۹/۲۲ مستنداً به ماده ۴۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت منتفی شد.»

در مقابل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای اعلام کرده است: «پیگیر احقاق حقوق حقه دانشگاه آزاد اسلامی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستیم و دانشگاه آزاد با مراجعه به دیوان عدالت اداری خواسته قانونی خود برای انتشار دفترچه را مطرح و تاکید کرد در صورت صدور دستور موقت یا حکم دیوان به نفع دانشگاه اقدام به انتشار دفترچه خواهد کرد و در صورت رد خواسته،‌ انتشار دفترچه از سوی دانشگاه صورت نخواهد گرفت.»

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است:« البته این نکته قانونی قابل توجه مخاطبان و داوطلبان ورود به تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی است که لغو دستور موقت تاثیری در رسیدگی به اصل پرونده دانشگاه ندارد.»

از سوی دیگر وزارت علوم هم تکلیف را درباره نحوه ثبت نام با وجود ۲ پورتال ثبت نام به درستی مشخص نکرده است. محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران یادآور شد: «در خصوص آزمون دکتری ما یک قانون داریم و طبق همان قانون عمل می کنیم. هماهنگی های لازم برای برگزاری آزمون دکتری انجام می شود و داوطلبان نگران نباشند. تکلیف برگزاری آزمون دکتری روشن شده و خواهد شد و با دانشگاه آزاد نیز هماهنگی صورت گرفته و می شود.»

وزیر علوم بدون روشن کردن جزئیات این موضوع و تعیین تکلیف دقیق داوطلبان دکتری افزود: «هماهنگی های لازم انجام می شود و به اطلاع عموم نیز تاکنون گذاشته شده و خواهد شد.»

با اینکه وزیر علوم عنوان کرده است که داوطلبان نگران نباشند اما همچنان داوطلبان میان پرداخت ۱۶۰ هزار تومان دانشگاه آزاد و ۵۵ هزار تومان دانشگاه های سراسری برای ثبت نام در آزمون دکتری ۹۶ سرگردان مانده اند.

در این میان تکلیف داوطلبانی که در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند و هزینه ثبت نام را نیز پرداخت کرده اند، مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *