تفاهم وزارت علوم با دانشگاه آزاد درباره آزمون دکتری ۹۶

تکلیف داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا چند روز آینده مشخص می‌شود تفاهم وزارت علوم با دانشگاه آزاد درباره آزمون دکتری ۹۶

 تفاهم وزارت علوم با دانشگاه آزاد درباره آزمون دکتری ۹۶

تفاهم وزارت علوم با دانشگاه آزاد درباره آزمون دکتری ۹۶ به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

نظر به اینکه مقرر گردید ثبت‌نام و برگزاری آزمون فوق به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۹۵/۱۲/۶ صورت پذیرد لذا آن دسته از داوطلبانی که متقاضی پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشند، لازم است نسبت به انجام ثبت‌نام و یا در صورت لزوم اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت نامی یا کدرشته امتحانی براساس اطلاعیه‌های این سازمان و با توجه به دفترچه راهنمای شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان به نشانی (www.sanjesh.org) حداکثر تا ۹۵/۹/۳۰ اقدام نمایند. لذا در این خصوص توجه داوطلبان گرامی را به نکات ذیل معطوف می‌دارد:

الف-‌ ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری ۹۶:

۱- داوطلبانی که تا کنون نسبت به ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی اقدام ننموده‌اند لازم است حداکثر تا تاریخ مذکور (۹۵/۹/۳۰) منحصراً به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به انجام ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

۲- آن دسته از داوطلبانی که صرفاً در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام نموده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد نخواهند داشت. بدیهی است که در روند پذیرش دانشجو برای دانشگاه آزاد اسلامی نیز براساس ضوابط مربوط در صورت تمایل و داشتن شرایط قرار خواهند گرفت.

۳- داوطلبانی که علاوه بر ثبت‌‌نام در سایت سازمان سنجش در سایت دانشگاه آزاد اسلامی نیز ثبت‌نام نموده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد در سایت سازمان سنجش نخواهند داشت. بدیهی است هزینه ثبت‌نامی آنان در د انشگاه آزاد اسلامی عودت داده می‌شود.

۴- داوطلبانی که صرفاً در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تا کنون ثبت‌نام نکرده‌اند، لازم است با مراجعه به سایت سازمان مذکور نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام و کد رهگیری مربوط را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند. بدیهی است وجه ثبت‌نام دانشگاه آزاد اسلامی این داوطلبان نیز عودت داده خواهد شد.

تذکر مهم: در صورت عدم مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و عدم تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی، از نظر دانشگاه آزاد اسلامی این افراد به عنوان داوطلب آزمون دکتری سال ۹۶ تلقی نخواهند شد و امکان شرکت آنان در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی وجود نخواهد داشت.

۵- کلیه داوطلبانی که براساس توضیحات فوق نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام می‌نمایند، لازم است در تاریخ مقرر و براساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت و شرکت در آزمون متمرکز (۹۵/۱۲/۶) اقدام نمایند. بدیهی است آزمون مستقلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص برگزار نخواهد شد.

ب-‌ نحوه انتخاب رشته و پذیرش:

۱- کارنامه تمامی داوطلبان آزمون مذکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

۲- تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند می‌توانند:

۲-۱) برای پذیرش در رشته / محل‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

۲-۲) برای پذیرش در رشته / محل های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های صادره توسط دانشگاه صورت خواهد گرفت.

تذکر: بدیهی است امکان‌انتخاب رشته و پذیرش برای داوطلبان مجاز در هر دو سایت به صورت مجزا امکان‌پذیرخواهدبود.

ج-‌ سایر موارد:

۱-در خصوص نحوه اعلام علاقه مندی برای استفاده از سهمیه مربیان دانشگاه آزاد اسلامی مراتب از طریق دفترچه شماره دو دانشگاه آزاد اسلامی که در زمان انتخاب رشته در سایت ثبت نام منتشر می شود اطلاع رسانی خواهد شد.

۲-چگونگی فرآیند عودت وجوه ثبت نام داوطلبانی که تاکنون از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام نموده اند طی هفته آینده با انتشار اطلاعیه جداگانه ای اعلام خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی / روابط عمومی سازمان سنجش و اموزش کشور

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *