امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه جهانی دریانوردی

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه جهانی دریانوردی

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، این تفاهمنامه پنج ساله که توسط محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، کلوپاترا دومبیا هِنری رئیس دانشگاه جهانی دریایی(بهترین دانشگاه تخصصی دریایی جهان) و محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران امضا شد، بر توسعه همکاری های نهادهای مذکور تاکید می کند.
در مراسم امضای این تفاهمنامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد موقر رئیس دفتر روابط بین الملل دانشگاه و علی عیسایی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد نیز حضور داشتند.
تمرکز اصلی این تفاهمنامه بر برنامه توسعه تخصصی برای سازمان بنادر و دریانوردی با مدرک مشترک از دانشگاه صنعتی شریف و «دبلیو ام یو» است.
همچنین برگزاری دوره های دکتری رشته امور دریایی، دوره های کارشناسی ارشد رشته امور دریایی، برنامه های آموزش از راه دور، برنامه توسعه تخصصی برای سازمان بنادر و دریانوردی و ذینفعان بندری و دریایی با مدرک مشترک از دانشگاه دریانوردی جهانی «دبلیو ام یو» و دانشگاه صنعتی شریف(اس یو تی) – SUT – و کارگاه ها، سمینارها و سمپوزیوم ها (نشست های مشترک) در زمینه امور دریایی، از جمله مهمترین همکاری های مورد تاکید در این تفاهمنامه است.
آموزش دریانوردی، مدیریت انرژی دریایی، حقوق و سیاست دریایی، مدیریت ایمنی و محیط زیست دریایی، پایداری، اداره و مدیریت اقیانوس ها، مدیریت بندر، مدیریت کشتیرانی و لجستیک از جمله رشته هایی است که طی این تفاهمنامه مقرر شده مورد آموزش قرار گیرد.
آموزش در مقاطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دریایی، حقوق دریایی بین المللی، بیمه دریایی، انرژی دریایی، ایمنی و امنیت دریایی، کارشناسی ارشد حقوق در رشته حقوق دریایی بین المللی نیز از برنامه های آموزش از راه دور ذکر شده در این تفاهمنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *