قائم مقام وزیر علوم: برجام سبب تقویت همکاری های بین المللی شد

قائم مقام وزیر علوم: برجام سبب تقویت همکاری های بین المللی شد

حسین سالار آملی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: مولفه علمی و فناوری در کشورمان نسبت به سایر بخش ها دارای یک تفاوت عمده است و دلیل آن هم به سبب ظرفیت ها و مانورهای اندیشمندان ما در این حوزه بسیار گسترده است.
وی گفت: به طور حتم اگر چنین خصیصه هایی در جامعه علمی کشور نبود، شاهد شگفتی های روزافزون و رشد علمی ایران نبودیم.
رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم افزود: بر همین اساس و به دلیل وجود ظرفیت های غنی علمی در ایران، هر کشوری که سودای تحریم در سر داشته باشد در اصل خود را محروم کرده است.
وی با اشاره به نقش مثبت و تاثیرگذار برجام یادآور شد: هم اکنون بدون استثناء، هیاتی نیست که به کشورمان سفر کند و از دستاوردهای علمی ایرانیان تجلیل نکند.
قائم مقام وزیر علوم، با اشاره به سفر هشت وزیر علوم و 93 رییس دانشگاه به کشور طی سال گذشته تاکید کرد: تعریف 140 پروژه مشترک با دانشگاه های خارجی، وجود 50 کرسی زبان فارسی در دانشگاه های خارجی و همچنین ورود یکهزار و 484 استاد دانشگاه خارجی به داخل کشور، نشان دهنده تحرکات مثبت دانشگاه ها برای بین المللی شدن است.
سالارآملی خاطرنشان کرد: چرخ های بسیاری از آزمایشگاه های دانشگاه های معتبر دنیا را جوانان ایرانی می گردانند و آنها هم به هوش و ذکاوت این مردم پی برده اند.
وی تصریح کرد: البته وزارت علوم مایل است که این جوانان در داخل کشورمان فعالیت کنند و اگر هم به خارج از کشور می روند برای فرصت های مطالعاتی 6 ماهه و یا یک ساله بروند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل اظهار کرد: این در شرایطی است که مدیران دانشگاه های خارجی تمایل بسیاری برای به کارگیری جوانان و اندیشمندان ایران زمین دارند.
وی گفت: آنان بسیار مصر هستند تا از ظرفیت عظیم جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود بهره مند شوند.
سالارآملی افزود: باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا نیروها و اندیشمندان کشورمان بیش از پیش شکوفا شوند و به جامعه خدمت کنند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل ادامه داد: وزارت علوم فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش رشد علمی را سرلوحه کارهایش قرار داده و اهتمام ویژه ای در این راستا دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که پایگاه های جهانی ارائه کرده اند؛ روند توسعه علمی کشورمان مطلوب بوده و نزولی در این رابطه نداشته ایم.
برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام درباره برنامه هسته ای ایران، تیرماه سال 94 بین ایران و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان منعقد شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *