جزییات کنکور دکتری ۹۶

جزییات کنکور دکتری ۹۶/ انتخاب رشته داوطلبان مجاز در نیمه اول اردیبهشت

جزییات کنکور دکتری ۹۶

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح جزییات کنکور ۹۶ گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه، ۱۶ آذرماه ۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدیدشده در روز شنبه، چهارم دی ماه ۹۵ پایان پذیرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز ۹۶ ثبت نام کرده‌اند. از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ نفر زن و مابقی مرد هستند، افزود: از تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب ثبت‌نام کننده تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۴ هزار و ۹۹۹ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۴۸ هزار و ۷۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۵۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۲۳۰ نفر در گروه دامپزشکی و ۶ هزار و ۷۴ نفر نیز در گروه زبان ثبت نام کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه کارت شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ و برگ راهنمای مربوط از روز سه‌شنبه، سوم اسفندماه ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد، افزود: داوطلبان باید از روز سه‌شنبه، سوم اسفندماه ۹۵ تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۵ اسفندماه ۹۵ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای یا اطلاعات ثبت نامی نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این مطلب که برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و برای ۲۴۴ کد رشته امتحانی در روز جمعه، ۶ اسفندماه در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان مختلف برگزار خواهد شد.

توکلی درباره جزییات سطح سوالات امتحانی گفت: سطح سوالات امتحانات اختصاصی آزمون فوق حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی و با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

وی ادامه داد: اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و علمی و… توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می‌گیرد. همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند بر اساس ضوابط در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ اقدام به انتخاب رشته کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *