اهتمام وزارت علوم براي بازنگري رشته ها در راستاي كارورزي

اهتمام وزارت علوم براي بازنگري رشته ها در راستاي كارورزي

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ايرنا، محمد فرهادي در ديدار با هيئت رئيسه دور هفتم مجلس دانش آموزي كشور اظهار داشت: تشكيل مجلس دانش آموزي در كشور گام مناسبي براي تمرين فعاليت گروهي، مديريت و مشاوره بوده و بايد با توجه به جمعيت جوان كشور، فرصت بيشتري براي مشاركت جوانان در امور فراهم شود.
وي با اشاره به ديدار مستمر خود با اعضاي تشكل هاي سياسي دانشجويي و انجمن هاي علمي گفت: در مجموعه كشور ازجمله در اتاق هاي فكر استاني، رويكرد مناسبي نسبت به استفاده از نخبگان مشاهده مي شود.
فرهادي افزود: در سطح بين المللي نيز تلاش هاي مناسبي براي افزايش مشاركت دانشجويان در سطوح مديريتي و مشاوره صورت مي گيرد كه براي نمونه مي توان به عضويت اداره جوانان فدراسيون جهاني هلال احمر و صليب سرخ در شوراي اجرايي آن و فعاليت هاي سازمان فرهنگي يونسكو اشاره كرد.
وي با اشاره به اهميت دوران گذار دانش آموزان به دانشگاهها گفت: بيشتر ابعاد اعتقادي و رفتاري شخصيت جوانان در دوره دانش آموزي شكل مي گيرد و دانشگاه ها محل كسب آگاهي و مهارت براي زندگي بهتر فردي و جمعي است.
وزير علوم گفت: هم اكنون 2 هزار و 600 موسسه و واحد آموزش عالي در كشور فعاليت دارد و با توسعه رخ داده، اكثريت رشته هاي دانشگاهي دنيا در كشور داير هستند.
وي ساماندهي مراكز آموزش عالي براساس سندآمايش آموزش عالي، ماموريت گرا شدن دانشگاهها، تناسب ظرفيت هاي دانشگاهي با بازار كار، تقويت ديپلماسي علمي و همكاري با دانشگاههاي معتبر دنيا را از جمله برنامه هاي وزارت علوم در سال جديد اعلام كرد.
فرهادي با اشاره به اينكه سهم وزارت علوم در اشتغال دانش آموختگان دانشگاهي 30 درصد است گفت: آگاهي دانش آموزان از مشاغل بازار كار و انتخاب صحيح رشته هاي دانشگاهي در پيدا كردن حرفه مناسب بسيار مهم است.
وزير علوم با اشاره به اينكه فعاليت 5 هزار شركت دانش بنيان و واحدهاي رشد فناوري در داخل پارك هاي علم و فناوري زمينه مناسبي براي اشتغال دانش آموختگان دانشگاه هاست، گفت: در بودجه سال جاري براي اولين بار در كشور سهم تحقيقات از توليد ناخالص داخلي تا 1 درصد افزايش خواهد يافت كه تحرك مناسبي را در پژوهش و فناوري كشور ايجاد مي كند.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم در آغاز اين نشست، اعضاي هيئت رئيسه دوره هفتم مجلس دانش آموزي كشور گزارشي از مصوبات و عملكرد اين دوره ارائه كردند و خواستار توجه بيشتر دولت به استفاده از نخبگان جوان به عنوان بازوي مشورتي مديران كشور شدند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *