وزیر علوم: درباره پژوهانه دکتری بخیل نیستیم

وزیر علوم: درباره پژوهانه دکتری بخیل نیستیم / اگر اعتبار داشته باشیم حقوق ماهیانه هم می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، اظهار داشت: درخواست من این است که فعلاً تفاهم‌نامه‌ای منعقد نکنیم و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده را اجرایی کنیم.

وی افزود: بحث همکاری‌های علمی بین المللی بسیار مهم است، به‌خصوص بعد از برجام اقبال بسیار زیادی داشتیم. اجرای تفاهم‌نامه از صفر درصد تا هفتاد درصد شکل گرفته است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه باید اجرایی شده و به عمل درآید، تصریح کرد: درخواست من این است که بیشتر تفاهم‌نامه‌های منعقدشده اجرا شود و تفاهم‌نامه جدید فقط در صورت ضرورت منعقد شود.

فرهادی اضافه کرد: ۲۳۵ پروژه تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های داخل با خارج انجام دادیم و ۹٫۵ میلیون یورو با اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه داریم.

وزیر علوم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تبادل استاد و دانشجو با کشورهای خارجی، افزود: یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که صندلی‌های خالی را با دانشجوی خارجی پر کنیم ولی دانشجوی خارجی پشت در نیست و باید برنامه‌ریزی کنیم.

فرهادی اظهار داشت: در دولت یازدهم شاهد استقرار مدیریت‌هایی بودیم که اولاً مورد وثوق دانشگاهیان بودند و دوم اینکه برای ایجاد فضای بانشاط فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکردند و مسئولیت این مدیران همزمان با برگزاری چندین انتخابات مهم بود که کارها را با حداقل منابع انجام دادند و در دوره انتخابات ۴۳۰ برنامه برگزار کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *