اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی و دندانپزشکی به تعویق افتاد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: زمان اعلام نتایج نهایی پذیرش در آزمون های دستیاری تخصصی پزشکی و دستیاری تخصصی دندانپزشکی به تعویق افتاد و تا پایان هفته اعلام می شود.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به ظرفیت های خالی مانده در برخی سهمیه ها، به نفع داوطلبان سعی شده است که ظرفیت های خالی به داوطلبان آزاد منتقل شود از همین اعلام نتایج به تعویق می افتد.

وی افزود: نتایج نهایی پذیرش در چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی تا پایان هفته جاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۴ اردیبهشت ۹۶ با حضور ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون در روز دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ به صورت کارنامه اعلام شد.

وی افزود: حدنصاب نمره برای اینکه داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند ۱۵۰ بوده است و ۸ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون موفق به کسب این حد نصاب و مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی در چهل و چهارمین دوره این آزمون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

پورکاظمی درباره آزمون دستیاری دندانپزشکی نیز گفت: سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی نیز پنجشنبه ۲۲ تیرماه با حضور ۲ هزار نفر داوطلب برگزار شد. کلید اولیه این آزمون نیز تا اوایل مردادماه منتشر شد.

وی افزود: در این آزمون ۲ هزار و ۷۷ نفر ثبت نام کردند و یک هزار و ۶۲۱ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند. افرادی که ۵۰ درصد از نمره آزمون را کسب کرده بودند مجاز به انتخاب رشته می شدند و نزدیک به ۵۰۰ نفر مجاز به انتخاب رشته سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی شدند. ظرفیت پذیرش در این آزمون ۳۷۸ نفر است.