چهارمین آزمون استخدامی کشوری ۳ شهریور برگزار می شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۶ جمعه سوم شهریورماه ۹۶ با حضور ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۶ در صبح و بعد از ظهر روز جمعه سوم شهریورماه ۹۶ در ۵۳ شهرستان و ۱۱۸ حوزه امتحانی برای ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب شامل ۲۲۲ هزار و ۷۳۶ نفر زن و ۱۷۹ هزار و ۶۹۴ نفر مرد، برگزار می شود.

وی افزود: آزمون تعداد ۲۲۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شامل داوطلبان گروه های ۱، ۲، ۳ و ۴ در نوبت صبح و آزمون ۱۷۸ هزار و ۲۱۶ داوطلب شامل داوطلبان ۵ و ۶ در نوبت بعد از ظهر شرکت می کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون

توکلی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از فردا سه شنبه ۳۱ مرداد توزیع می شود و داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش می توانند کارت خود را دریافت کنند. داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲ شهریورماه می توانند کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

محتوای آزمون

وی یادآور شد: به هر داوطلب دو بسته آزمونی داده می شود که بسته اول شامل یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره یک) و بسته دوم شامل دفترچه آزمون تخصصی (دفترچه شماره دو) است.

تعداد سوالات ازمون

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: دفترچه آزمون عمومی دارای ۱۰۰ سئوال است و داوطلبان باید متناسب با گروه عنوان شغلی سئوالات را در مدت ۱۱۰ دقیقه پاسخ دهند. تعداد سئوالات تخصصی عناوین شغلی هر یک از گروه ها در برگ راهنما درج شده است و داوطلبان باید متناسب با آن، در مدت ۸۰ دقیقه به این سئوالات پاسخ دهند.

وی یادآور شد: در گروه یک آزمون استخدامی ۱۸ هزار و ۷۱۵ داوطلب، در گروه دو ۱ هزار و ۸۸ داوطلب، در گروه سه ۱۹۲ هزار و ۴۰۸ داوطلب، در گروه چهار ۱۱ هزار و ۴۰۳ داوطلب، در گروه پنج ۲ هزار و ۶۶۷ داوطلب و در گروه شش ۱۷۵ هزار و ۵۴۹ داوطلب حضور دارند.